28. března 2024 06:00

Pokračování nejhoršího filmu minulého roku překonalo očekávání. Nový drsný horor je výrazně lepší než první díl

Pokračování hororového bizáru se dočkalo prvních recenzí. Kritici mluví o filmovém punku.

Sequel hororového Medvídka Pú s sebou nese určitá očekávání. Trailery slibují vylepšení, v paměti ale zůstává bizarně špatná podívaná, jíž přinesla jednička s podtitulem Krev a med. Na jednu stranu je trochu smutné, že se máme těšit jen na to, že to nebude až tak špatné, na stranu druhou má série s bláznivou premisou pořád potenciál stát se kultovkou. Ostatně, nejednalo by se o první oblíbenou franšízu, která si na začátku prošla výsměchem diváctva i kritiků. Na to je ale pořád brzy, zatím tu máme recenze na druhý díl a ty jsou trochu… rozporuplné.

Známka punku

„Za peníze koupíte hodně krve a rekvizit, nekoupíte ale představivost. Kinematografický ekvivalent pyramidového podvodu,“ odsuzuje film Dan Murrell z Dan Murrell Reviews. „V Blood and Honey 2 se může dít hodně věcí, ale buďme k sobě upřímní. Je to hlavně bordel,“ vyjadřuje podobně pohrdavý postoj Owen Gleiberman z Variety.

Samozřejmě, stejně jako první film i dvojka zůstává ukotvena ve stejně hlubokých béčkových vodách, i když jen z estetického hlediska. Tvůrci se pro druhý díl kasali větším rozpočtem a masakrem a nutno připustit, že lepší scénář a režii nám nikdo neslíbil. Nicméně ne všichni recenzenti jsou filmem rozladěni, překvapivě se najde pár pozitivních ohlasů, které chválí hlavně chuť tvůrců se šíleným námětem bavit.

„Tento nepovedený, ale zábavný sequel překonává očekávání – i když nízká – a překonává svého předchůdce o dost úrovní,“ upozorňuje například Paul Le z Bloody Disgusting. Stejný optimismus sdílí i Luke Thompson z AV Club, když píše, že je Medvídek Pú: Krev a med 2 „film v období punk rocku – chraptivý, nenaleštěný, levný prostředníček mainstreamu se syrovým talentem, který jej dělá zapamatovatelným.“ Naposledy se o spojení punku a filmu mluvilo v souvislosti s českou kultovkou Choking Hazard, tak uvidíme, jestli bude i stejně zábavný.

Na Rotten Tomatoes má dvojka Medvídka Pú každopádně působivých 63 % s průměrným ratingem 5,1/10, což je výrazně víc než jednička se 3 % a ratingem 2,2/10. Na Metacritic pak najdete zlepšení z průměrného hodnocení 16 u jedničky na 45 u dvojky. Ještě pár dílů a jde se na Oscary!

Zdroje: Rotten Tomatoes/Metacritic

Filip Šula

Redaktor FTV Prima, Prima ZOOM