Jak zachránit komiksové filmy? Režisér Doctora Strange nabízí jasné řešení
Uznávaný režisér vysvětlil, jak se mohou komiksové filmy dostat z pasti.
Komiksové filmy se ocitly v pasti. Jejich rostoucí rozpočty a nároky diváků na účast spousty superhrdinů (a tedy i drahých hereckých hvězd) totiž vytvářejí čím dál větší tlak na jejich kasovní výkony... a ty se až na výjimky nedostavují. Tvůrci se bojí experimentovat a sázejí na osvědčené formulky, které se však fanouškům začaly přejídat. Kudy ven?
Svůj pohled na věc přinesl během aktuálního rozhovoru uznávaný režisér Scott Derrickson. Komiksovému žánru přispěl snímkem Doctor Strange (2016) a je zavedený především jako hororový specialista se snímky Sinister, Chraň nás od zlého, V moci ďábla nebo nedávný Černý telefon.
„Myslím, že jsme ve fázi, kdy diváci, včetně mě, nechtějí další verzi něčeho, co už viděli. Za sebe můžu říct, že mě zajímají odvážné spin-offy a experimenty. V tom vidím způsob, jak vrátit publiku zpět zvědavost a zájem, prostě se nebát jít dál a rozvíjet. Stačí se vrátit ke komiksovému světu založenému na původních tvůrčích vizích,“ naznačil.
Podle něj lze sice rozvíjet už existující značky a supehrdiny, ale už prostě nestačí postupovat dlouhé roky zajetým způsobem. „Vážně si myslím, že divákům dnes už nestačí jen vidět staré známé, ale chtějí víc originality. Jde o významný posun a doufám, že studia nebudou dál pokračovat v chrlení pokračování franšíz a včas si uvědomí, že jsou diváci opravdu připravení na nový materiál,“ podotknul.
Vysvětlil taky, jak se dostal ke svému komiksovému zářezu: „Doctora Strange jsem nenatočil proto, že to byl film od Marvelu nebo že to byl komiks. Natočil jsem ho proto, že šlo konkrétně o komiks Doctor Strange, který jsem miloval a měl k němu velmi hluboký vztah, a cítil jsem, že jsem ten správný člověk, který by ho měl adaptovat.“
Ze stejného důvodu se pak s Marvel Studios rozešel, když měl být režisérem dvojky Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství: „Měli jsme hodně odlišné tvůrčí představy. Přesně tak vznikají opravdu špatné filmy. Když producent a tvůrce dělají každý vlastně jiný film, vznikne z toho obludnost, což mě ihned donutilo odejít.“
Zdroj: Geek Tyrant