25. listopadu 2024 12:20

Gladiátora v kinech rozdrtil muzikál s hvězdnou zpěvačkou. Trhá mnohé rekordy

Kinaři konečně slaví plné sály, v nichž je tentokrát převaha žen.

Gladiátor II odstartoval v zámořských kinech s týdenním zpožděním oproti mnoha zemím včetně Česka. Nevedl si špatně, i když 55 milionů dolarů lehce zaostalo za šedesátimilionovými odhady. Převálcovala ho však filmová adaptace hitového divadelního muzikálu Čarodějka (Wicked), v němž v hlavních rolích řádí Ariana Grande a Cynthia Erivo. Zaznamenala ve své kategorii rekordní otvírák 114 milionů dolarů.

Společný úspěch obou filmů už stihl získat přízvisko Glicked, podobně jako tomu bylo v případě fenoménu Barbenheimer a snímků Barbie a Oppenheimer, který se však tržbami dorovnat určitě nepodaří. Pohádková Čarodějka totiž není ve zbytku světa (s výjimkou Velké Británie) tak populární, což dokazují i čísla – prozatím 50 milionů, i když v mnoha zemích včetně Česka do kin teprve vstoupí. Jelikož už brzy přibude filmu konkurence v podobě podobně laděné Odvážné Vaiany 2, mohla by se celosvětově dostat někam přes půl miliardy, která se aktuálně předpokládá u Gladiátora.

Přesto se jedná o vzpruhu filmového průmyslu po neslavném podzimu s obřím propadákem v podobě druhého Jokera. Výtečný zámořský otvírák Čarodějky je nejlepším výsledkem roku 2024 pro snímek, který není pokračováním, jde o nejúspěšnější adaptaci show z Broadwaye (před Bídníky z roku 2012) a jasně nejlepší výsledek pro film s popovou hvězdou v hlavní roli (před Zrodila se hvězda z roku 2018).

Čarodějka je jasným triumfem a příjemným překvapením. Podle Rotten Tomatoes ji i přes extrémní stopáž 160 minut kladně hodnotí 90 % kritiků a málokdy vídaných 97 % diváků, což jí dává potenciál trvanlivosti. V kinech by tak mohla zůstat i po Vánocích.

V případě druhého Gladiátora II je situace složitější. Ridley Scott ho totiž natočil za nemalých 250 milionů dolarů, které sice studio Paramount účetními kouzly srazilo ke 200 milionům, ale přesto odhadovaných 500 milionů tržeb v podstatě znamená jen smazání všech souvisejících nákladů. Další peníze jistě přinese streaming a přeprodej práv, ale o úspěšném vzkříšení epických historických filmů se mluvit rozhodně nedá. Třetí díl, který už má režisér vymyšlený, cestu do kin vydlážděnou rozhodně nemá.

Již brzy zjistíme, jak si Čarodějka povede v kinech českých, kde odstartuje 5. prosince.

Zdroj: Deadline, The Hollywood Reporter

Video: český trailer filmového muzikálu Čarodějka

Radek Londin

redaktor FTV Prima

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Zábavný / Publicistický