16. října 2025 15:20

Nový film s DiCapriem prodělá 100 milionů dolarů. Propadák má na triku i Dwayne Johnson

Oba filmy mohou bodovat v nadcházejících oscarových bojích, ale jednu bitvu už prohrály.

Dva filmy, které si získaly značnou pozornost i uznání kritiků, ale nedokázaly ji přetavit v zájem diváků. Tak by se dal shrnout osud snímků Jedna bitva za druhou a Mlátička, v nichž v hlavních rolích září největší hollywoodské herecké hvězdy současnosti Leonardo DiCaprio, respektive Dwayne „The Rock“ Johnson.

Jako silnější a povedenější z dvojice se ukázal snímek DiCapria, jako fascinující akční i satirická jízda současnou rozdělenou Amerikou od filmařského esa Paula Thomase Andersona. Mnozí kritici mluví o majstrštyku dekády, jenže po více než dvou týdnech v kinech se dá s jistotou mluvit o propadáku, na němž studio Warner Bros. prodělá zhruba 100 milionů dolarů.

Vzhledem k neuchopitelným trailerům, žánrové rozevlátosti i délce takřka tří hodin jsou tržby 140 milionů vlastně velice solidní, jenže Warneři vydali přes 130 milionů za natočení a 70 milionů na propagaci, takže při započtení distribučních nákladů by film potřeboval utržit alespoň 300 milionů dolarů, aby se dostal z červených čísel, což už se nestane.

Naštěstí za sebou má studio mimořádně povedený rok s trháky jako Minecraft film, F1: The Movie, V zajetí démonů: Poslední rituály, Nezvratný osud: Pokrevní linie nebo Hříšníci, takže Jedna bitva za druhou vlastně může být investicí do prestiže, kterou by měl film získat v rámci filmových cen a žebříčků. Ty můžou filmu ještě přinést plodný druhý život v rámci streamingu i prodejů fyzických nosičů.

Přijetí Mlátičky od režiséra Bennyho Safdieho už nebylo tak jednoznačné, ale většina kritiků se shodla na tom, že film stojí na Johnsonově výtečném hereckém výkonu, kterým si (možná až příliš okatě) říká o Oscara. Herec zvyklý na závratné a často i miliardové tržby svých filmů (Jumanji, Rychle a zběsile 7 a 8) totiž poznává, že v nezávislé kinematografii platí jiná pravidla a jeho novinka si přišla celosvětově za dva týdny na mrzkých 17 milionů dolarů.

Vzhledem k padesátimilionovému rozpočtu a chytrému předprodeji práv bude nezávislé studio A24 tratit na filmu jen zhruba 10 milionů, ale jeho strategie vytvářet středněrozpočtové autorské snímky, které v současnosti v kinech dost chybí, dostala vážné trhliny. Ještě letos má přitom A24 uvést nákladnější (70 milionů dolarů) a podobně laděnou sportovní biografii Marty Supreme s Timothée Chalametem, kterou natočil druhý z bratrů Safdieových, Josh.

Ukazuje se, že většina diváků si dnes najde cestu do kina jen několikrát za rok, a pokud kolem filmu nevznikne aura jedinečné události, riziko selhání je podstatně vyšší než tomu bylo v časech předcovidových.

Zdroje: Variety, FandomWire

Video: český trailer filmu Jedna bitva za druhou

Radek Londin

Radek Londin

redaktor FTV Prima

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

RE-PLAY

Publicistický / Zábavný / Esport