Žral jsem supa, krvácel z předloktí a natrhnul si záda. Arnold se rozpovídal o drsném natáčení Barbara Conana
Barbar Conan je jedním z nejslavnějších hrdinů tvorby R. E. Howarda a také jednou z nejslavnějších filmových postav, jejíž první převedení na filmové plátno patřilo společně s prvním Terminátorem k průlomovým rolím Arnolda Schwarzeneggera. Byť se film Johna Miliuse od předlohy zásadně liší, pro mnoho diváků jde o jediné akceptovatelné zpracování dobrodružných povídek, které jinak mísily poetiku hrdinské fantasy s motivy lovecraftovských hororů. Natáčení bylo ale podle všeho skutečným peklem.
Vyplývá to z nové knihy Arnolda Schwarzeneggera Be Useful: Seven Tools for Life, v níž se o šíleném natáčení rozpovídal. Herec musel podávat nebývale náročné fyzické výkony, které zaskočily i zkušeného kulturistu. Kromě bezpočtu fyzických zranění musel například při legendární scéně ukřižování kousat do opravdového supa.
Zakousnutá mršina
„Učil jsem se jezdit na koni, velbloudech a slonech. Naučil jsem se skákat z velkých skal, šplhat na ně a houpat se na dlouhých provazech, jak padat z výšky. V podstatě to byla další škola, tentokrát pro akční hrdiny. Navíc po mě chtěl Milius další vylomeniny. Plazil jsem se kamením, dokud mi nekrvácela předloktí. Utíkal jsem zuřivým psům, kteří mě nakonec chytili a zatáhli do trnitého křoví. Kousal jsem do opravdového mrtvého supa, což vyžadovalo umytí úst alkoholem po každém záběru. (PETA by se kvůli tomu dnes dost naběhala). Na začátku natáčení jsem si na zádech roztrhl velký šrám, který vyžadoval 40 stehů.“ prozrazuje legendární borec ve své knize.
Čtěte také: Ubodal ji nožem dlouhým jako meč. Británii šokovala vražda 15leté díky, zastala se kamarádky
Dnes by podobné podmínky při natáčení byly asi sotva přijatelné. Přinejlepším by asi málokdo zaťal ústa do mrtvého zvířete, navíc mrchožrouta, který může přenášet pestrou paletu fascinujících nemocí. Leonardo DiCaprio sice při natáčení REVENANTA Zmrtvýchvstání přikusoval syrová játra, to se ale vnímá spíš jako exces než praxe. Navíc, jak Arnold správně podotýká v knize, dnes by PETA a jiné organizace dělaly poměrně větší rozruch, kdyby byla pro natáčení použita mršina skutečného zvířete. Podobně můžeme nahlížet na šílené kaskadérské kousky, které jsou dnes v daleko větší péči profesionálů.
Zdroje: Screen Rant/Insider