Range Rover pro chudé je tu. Dostal jméno Velar
Je na vás klasický Range Rover příliš velký a drahý, menší Evoque příliš holčičí a Land Rover Discovery příliš obyčejný? Už nemusíte zoufat, britský výrobce luxusních SUV má auto přesně pro vás.
Velar má podle Land Roveru zaplnit mezeru mezi modely Evoque a Rang Rover Sport. Oproti většímu bráškovi je o 50 milimetrů kratší i užší, což sice možná nezní jako moc, při jízdě po městě nebo na okreskách však tento rozdíl rozhodně uvítáte. Zatímco velký Range Rover je pořádný mastodont, Velar má být mrštnější a uživatelsky přívětivější SUV pro každý den.
Silniční střela
Velar je od počátku stavěn jako silniční auto a podle automobilky bude jeho projev výrazně sportovnější a "asfaltovější" i ve srovnání se Sportem. Vzniká ostatně na stejné platformě jako skvěle jezdící Jaguar F-Pace a většina konstrukce bude z lehkého hliníku. Obě auta mají i stejný rozvor 2878 milimetrů, Range však bude delší a vyšší (4803 a 1665 milimetrů). Zachována nicméně zůstává výborná světlá výška 213 milimetrů, která se vzduchovým podvozkem dosáhne až 251 milimetrů. Brodivost je 60 až 65 centimetrů.
Výrazně větší než u Jaguaru bude také velikost kufru. Ten pojme až 673 litrů, při sklopení zadních sedadel pak 1731 litrů. Na výběr je z celkem pěti motorů. Pokud jde o čtyřválce, dvoulitrový turbodiesel nabídne 177 koní, ve verzi se dvěma turby pak 237 koní. Novinkou je také benzínový dvoulitr s turbem o výkonu 247 koní. Šestiválce jsou třílitrové, benzínový s kompresorem nabízí výkon 375 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy, naftový se dvěma turby pak 296 koní a sprint na stovku za 6,5 sekundy.
Na silnicích už v létě
Naživo se vůz představí už příští týden v Ženevě a ještě v létě se mají dočkat první zákazníci. Zájem podle všeho bude značný, už nyní ho na speciální stránce vyjádřilo přes 40 tisíc lidí. V Česku bude základní verze s nejslabším čtyřválcovým dieselem startovat na částce 1,6 milionu korun.