GALERIE: Kombík i ostrá 911. Krásné novinky od Porsche
Hybrid s ohromným výkonem, stylová Panamera s kufrem a elegantně ostrá 911 GT3. Stuttgartská automobilka Porsche se na letošní autosalon v Ženevě připravila opravdu dobře.
Panamera Sport Turismo, tedy první z novinek, nabídne zbrusu nový tvar karoserie. Díky velkým výklopným zadním dveřím, nižší nákladové hraně, většímu objemu zavazadlového prostoru a konfiguraci sedadel 4+1 nabízí nový čtyřdveřový model vcelku zajímavou kombinaci každodenního použití, při kterém ale neztratí ani kapku svých sportovních genů.
V horní části vozidla střecha přechází do adaptivního spoileru. Úhel střešního spoileru se nastavuje do tří pozic v závislosti na jízdní situaci a zvoleném jízdním režimu a vytváří dodatečný přítlak na zadní nápravu o výši až 50 kg. Do rychlosti 170 km/h zůstává spoiler zasunutý v úhlu minus sedm stupňů, což snižuje aerodynamický odpor. Při rychlostech nad 170 km/h se střešní spoiler sám posune do takzvané pracovní pozice a zvyšuje tak stabilitu jízdy. A co za to všechno? Nejlevnější verze o výkonu 330 koní vyjde na 2 727 128 Kč. Nejdražší verze, tedy Panamera Turbo Sport Turismo o výkonu 550 koní, pak na 4 406 178 Kč.
Panamera Turbo S E-Hybrid
Druhou ženevskou novinkou je Panamera Turbo S E-Hybrid. Jak název napovídá, jde o hybridní verzi modelu Panamera, která disponuje celkovým výkonem 680 koní a spotřebou 2,9 l/100 km. Z klidu na 100 km/h umí zrychlit za 3,4 sekundy a rozjede se na 310 km/h. Na elektřinu ujede tato Panamera až 50 km, ale praxe bude nejspíše jiná. Výkon autu poskytuje přeplňovaný osmiválec o výkonu 550 koní, ke kterému je připojen elektromotor o výkonu 136 koní a osmistupňová dvouspojková převodovka. Z běžné 220V domácí zásuvky se podle automobilky nabije za šest hodin. Výkonnější příplatková nabíječka zrychlí nabíjení na asi dvě hodiny.
Porsche 911 GT3
Porsche už nějakou dobu provádí modernizaci modelové řady 911 a právě v těchto dnech se dostalo i na ostrou GT3. Design, jak je u Porsche zvykem, byl pozměněn jen evolučně a tak nás zajímá, co se odehrálo pod kapotou. Původní 3,8litrový šestiválec vystřídal čtyřlitr, který má původ v závodních modelech 911 GT3 R a 911 RSR. Jeho výkon automobilka naladila na rovných 500 koní a točivý moment na 460 Nm. To vše je samozřejmě posíláno jen na zadní kola. Velkým plusem je možnost mít ve své GT3 také manuální šestistupňovou převodovku, nicméně Porsche stále počítá i s objednávkami automatické převodovky.