Démon starých časů. Tohle je nejlepší auto ze Ženevy
Vypadá jako obyčejné staré Porsche. Jenže ve skutečnosti je zbrusu nové, stojí 25 milionů, do kapsy strčí většinu Ferrari i Lamborghini a navazuje na odkaz nesmrtelné legendy. Tohle může být nejlepší Porsche všech dob.
Pokud se trochu vyznáte v automobilové historii, nová verze CTR vás nemůže nechat v klidu. Společnost RUF přesně po 30 letech oživila jedno z nejpozoruhodnějších aut 80. let. Reinkarnace vozu známého jako Yellow Bird, tedy žlutý pták, se přesně drží původního designu, moderní LED světla a špičkové zpracování však prozrazují, že tohle je něco víc než jen povedená renovace. Výsledkem je strhující supersport s technologiemi z roku 2017 a drsným charismatem roku 1987.
Žlutá raketa
Vůbec poprvé RUF postavil vůz na speciálně postavené karbonové platformě, namísto aby jako obvykle využil jako základ některý z modelů Porsche. A nešetřilo se ani výkonem. Plochý šestiválec o objemu 3,6 litru má dvě turba, výkon 710 koní a točivý moment 880 Nm. K dispozici je výhradně šestistupňový manuál a pohon zadních kol, za volantem se tedy budete muset snažit - přesně jako v původním autě. Na 100 km/h se rozjede za 3,5 sekundy a zastaví se až za hranicí 360 km/h.
Karoserie je zjevnou poklonou Porsche 911 Turbo v generaci 930, která byla ve druhé polovině 80. let základem pro Yellow Bird. Zadní pneumatiky na 19palcových kolech mají mamutí šíři 305 milimetrů, přední pak 245 milimetrů.
Celkem bude vyrobeno pouze 30 kusů nového RUF CTR a asi nepřekvapí, že o takový stroj je ohromný zájem. Dokonce takový, že už jsou údajně všechna auta zamluvená. Díky krásné karoserii, obrovskému výkonu a muší váze kolem 1200 kilo jistě bude každá jízda stát za to. A to by také měla, cena má totiž v přepočtu dosáhnout astronomických 25 milionů korun.
Slavný let žlutého ptáka
Mezi fanoušky motorsportu je Yellow Bird obzvláště populární díky slavnému videu z roku 1987, které dodnes koluje internetem. Stephan Rozer za volantem nemá ani helmu, ani kombinézu, na obávaném Nürburgringu však přesto předvádí neuvěřitelnou jízdu na hranici možného. Prakticky v každé zatáčce bez ustání krotí rozdováděných 469 koní ryze mechanického auta, které už před 30 lety jezdilo přes 340 km/h. A je to představení, které fascinuje i po více než čtvrt století.