Facebook je připraven zaútočit na YouTube! Budeme muset přejmenovat YouTubery na Facebookery?
Blíží se pád YouTube, anebo upevnění pozice coby videoportálu číslo jedna? Facebook by raději to první!
Konkurence je přirozená a pro jakýkoliv trh prospěšná věc. Nutí totiž soupeřící strany, aby se snažili ještě víc, z čehož ve výsledku získají nejvíce zákazníci. Nejinak tomu je i v případě sociálních sítí a soupeření Facebooku, YouTube, Instagramu nebo Twitteru mezi sebou přináší mnohá vylepšení i zcela nové funkce. Nyní se Facebook snaží zaútočit na publikum YouTube a portálu Twitch tím, že nabídne možnost monetizovat delší videa reklamou.
Vzhledem k tomu, že Facebook měsíčně používají dvě miliardy uživatelů, tříme ve videoreklamě obrovský potenciál. Je však trochu nepochopitelné, že Facebook v tuto chvíli plánuje pouze reklamy uprostřed videí, které zbytečně odvádí pozornost od samotného sdělení videa a nemusel by být ve výsledku příliš efektivní.
Je to ale na druhou stranu krok k tomu, aby se na Facebooku objevovala delší videa, podobná těm, která visí na kanálech YouTuberů. Zároveň nikde není napsáno, že se způsob zobrazování reklamy nezmění, všechno ale nyní závisí na tom, zda se najde dostatek inzerentů, kteří budou chtít platit za zobrazení na Facebooku, namísto zavedeného způsobu na YouTube.