Vývojáři Call of Duty se omluvili za teroristický útok. Nevěděli, že...
Negativní reklama je také reklama, tohle ale vývojáři přehnali.
Až budeme sestavovat žebříček nejhloupějších marketingových kampaní, pojících se s videohrami, budeme také muset zařadit ne zrovna vydařený pokus vývojářů Call of Duty. Na svém twitterovém účtu totiž začali koncem září publikovat fiktivní zprávy o teroristických činech v Singapuru a není těžké si představit, jakou paniku to v souvislosti s aktuálními událostmi vyvolalo.
Vývojáři přesto nenašli odvahu se za svůj nepromyšlený postup omluvit oficiální cestou, a tak se děje pouze na úrovni jednotlivců. Výkonný producent Jason Blundell uvedl, že ačkoliv nerozumí marketingu, omlouvá se za případnou dezinformaci, kterou neměl post na Twitteru v žádném případě vyvolat. „Příspěvek mluvil o fiktivním světě. Myslím, že jsme byli stejně překvapení jako všichni ostatní, když se začala zpráva šířit a doslova si říkala o kritický článek,“ říká Blundell.
Na druhou stranu se ale musíme ptát, na co vývojáři mysleli, a zda nejde jen o chabý pokus o zpětnou kontrolu problému, který jim přerostl přes hlavu. Ne, že by lidi ztratili smysl pro humor či nadsázku, ale zmiňované příspěvky na Twitteru nenaznačovaly žádnou spojitost se hrou Call of Duty nebo fiktivním světem, jak popisuje Blundell.
Zdeněk Princ - facebookové stránky autora