Zlá Octavia RS230 dostala 300 koní a mračítka
Octavií RS dnes jezdí každý druhý obchoďák a na silnicích jich potkáte padesát za den. Proto je potřeba se odlišit jak designem, tak výkonem. Vítanou pomoc nabízí úpravce JE Design.
Mračítkům na autech sice nefandíme, ale za ta léta už jsme si na ně chtě nechtě zvykli. Obzvlášť na Octaviích, kterých jezdí mraky, takže snaha některých majitelů o odlišnost je vcelku pochopitelná. V JE Design ale naštěstí nezůstali jen u nich a navíc si vzali do parády rovnou Octavii RS230, která dává pro úpravy největší smysl. Její diferenciál VAQ na přední nápravě si totiž s přenosem vyšší porce výkonu určitě poradí lépe než standardní verze.
A že té síly přibylo dost. Výkon se ze standardních 230 koní údajně zvýšil na rovných 300 koní a točivý moment vyrostl ze 350 na 430 Nm. Na druhou stranu nás ale překvapuje, jak malý efekt to má na rychlost auta. Zrychlení z klidu na 100 km/h je lepší jen pouze o dvě desetiny sekundy a trvá 6,6 sekundy, maximální rychlost povyrostla pouze o osm kilometrů na 258 km/h. Takový Seat Leon Cupra zvládá s podobným výkonem sprint na stovku pod 6 sekund.
Z dalších úprav si zmínku - kromě mračítek - zaslouží 20palcová černá kola s pneumatikami Continental SportContact, upravený přední nárazník, vylepšený zvuk nebo o 35 milimetrů snížený podvozek s řadou upravených komponent. Nicméně, kdybychom my zatoužili po rychlejší verzi Octavie RS230, asi bychom si vážně rovnou koupili tu Cupru.