Ať žije Austrálie! Nové Holdeny mají 600 koní
Na taková auta můžeme v Evropě zapomenout. Australský Holden se loučí se stávající generací Commodoru velkolepou edicí brutálních osmiválcových pickupů a sedanů.
Pokud milujete obrovské offroady, velké pickupy nebo bláznivé osmiválcové sedany, v Evropě moc nepochodíte. A když už, bude vás to stát ohromné peníze. Australská a americká auta možná nejsou zdaleka tak sofistikovaná a designově propracovaná, zato ale nabízejí spoustu stylu a zábavy za podstatně méně peněz. Přesně jako značka Holden, kterou v TopGearu právě za tyto kvality opakovaně vychválil i Jeremy Clarkson.
Civilní závodník
Současná generace Holdenu Commodore se právě chystá do důchodu, a tak se automobilka rozhodla uspořádat pořádně hlasité rozloučení. Připravila si tři varianty od divize HSV (Holden Special Vehicles), přičemž každá je v něčem speciální. V jejich čele stojí oranžový sedan GTSR W1, který byl upraven primárně s ohledem na okruhové ježdění a výsledkem je něco jako převlečená Corvette ZR1 se čtveřicí dvěří. Osmiválec 6,2 litru má 635 koní a 815 Nm a k řazení slouží šestistupňový manuál.
Holden své GTSR W1 popisuje jako závodní auto, které smí na silnici. Kromě pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R má také speciální 20palcová kola, upravený výfukový systém, závodní brzdy AP Racing s kotouči o rozměru 410 milimetrů vpředu, podvozek SupaShock a další vylepšení. Vzniknout má jen 300 kusů s cenou kolem tří milionů korun.
Stroj na pálení pneumatik
Pokud chcete něco civilnějšího, ani "obyčejná" verze GTSR, v galerii zastoupená v šílené zelené barvě, vás určitě nezklame. Má výkon 583 koní a točivý moment 740 Nm a kromě manuálu už je k dispozici také se šestistupňovým automatem s pádly pod volantem. Nechybí luxusní interiér s kůží a Alcantarou, Launch Control nebo Magnetic Ride Control. Za to všechno Australané zaplatí v přepočtu dva miliony korun.
Trojici pak uzavírá provedení GTSR Maloo, tedy divoký rudý pickup. I ten dostal agresivní sportovní doplňky a stejná 20palcová kola SV Panorama jako jeho sourozenci, stejně jako GTSR sedan má 583 koní a točivý moment 740 Nm a můžete si vybrat buď manuál, nebo automat. Cena je ovšem ještě lepší a pohybuje se v přepočtu kolem 1,8 milionu korun.