Ze starého Seatu je stíhačka, dostal motor policejního Passatu
Volkswagen Passat R36 se stal skrytou hrozbou českých dálnic. Nenápadný Seat Cordoba R36 chce vládnout silnicím podobně tvrdou rukou, i když jeho domovem je Polsko. První generace Cordoby nikdy nebyla rychlejší!
Seaty Cordoba a Toledo byly populární i na českých silnicích. O vyložené rakety ale nikdy nešlo, přestože Cordoba mohla nabídnout až 156 koní ve verzi Cupra s motorem o obsahu 1,8 litru. Polským tunerům, kteří našli zalíbení v autech koncernu Volkswagen, to však přišlo zoufale málo. Nejprve do auta dali známý motor z Golfu R32 o výkonu 250 koní a přidali i šestistupňovou převodovku. Pořád ale nebyli spokojení, a tak přišel čas na plán B.
Motor musel zase ven a do prostoru pod kapotou se nacpal pořádně velký šestiválec. Agregát s označením VR36 má objem 3,6 litru a pochází z nechvalně známého Passatu R36. A protože se pároval jen s automatickou převodovkou DSG, musela do malého seátku zamířit i ta. Další úpravy se odehrály na karoserii a naštěstí došlo i na větší brzdy o průměru 312 mm.
Jelikož motor produkuje 300 koní a 350 Nm, je poněkud zarážející, že je tohle auto stále jenom předokolka. Jeho hlavním problémem tak bude přenést sílu na silnici a na mokré silnici bude nejspíš hrabat v jakékoliv rychlosti. Za dobrých podmínek prý ale zvládne stovku pod 5 sekund a dvoustovku za 15. Dokonalý stroj na prohánění přemotivovaných obchoďáků v Octaviích!