Ze staré Octavie stvořil driftovací monstrum
Po uveřejnění fotek šíleného Trabantu turbo quattro se s bizarními přestavbami z Polska roztrh pytel. Teď tu máme osmiválcového křízence Octavie a BMW.
Pozor, nejedná se ani o jednu ze tří novodobých generací Škody Octavia, ty totiž nejsou pro Poláky žádnou výzvou. Jako základ této šílené přestavby posloužila elegantní Škoda Octavia vyrobená v roce 1962 (!). Vlastnil jí automechanik jménem Grzegorz. První Octavie za žačaly vyrábět v roce 1959 a za pár let budou ceněnými veterány. Kdyby Grzegorz své peníze investoval do renovace, byla by to velmi rozumná investice s jistotou brzkého zhodnocení. Jenže na kdyby se nehraje.
Grzegorzův kamarád totiž vlastní vrakoviště a jednoho dne mu nabídl “šikovně” bourané osmiválcové BMW 540i E39 vhodné k transplantaci celého pohonného ústrojí. To byl první krok na cestě k šílenému mutantovi. Podobně jako v případě Trabanta z úvodu, i zde následovaly orgie s rozbrusem a svářečkou. Z Octavie zbyla jen karoserie, kterou bylo potřeba zásadně vystužit, aby byla schopna fungovat s podvozkem a motorem o výkonu 7x větším, než měl originání čtyřválec. Osmiválec 4,4 l vyplnil prostor pod kapotou do posledního místečka, takže už nezbylo místo na chladič, který bylo nutné přestěhovat do kufru. Bylo nutné rozšířit blatníky a do interiéru přidat pomocný rám.
Doposud se jedná o zajímavé technické řešení, které ukazuje na Grzegorzovu zručnost. Drobné výhrady máme k celkovému barevnému zpracování interiéru a exteriéru auta. Bílo-černá kombinace působí dost laciným dojmem a podle nás výsledek zbytečně kazí. Grzegorz je však s výsledkem nadmíru spokojen a to je důležité. Netrpělivě očekáváme další šílenosti z polských garáží.