Ze chcípáka je monstrum. Tohle má osmiválec a tisíc koní
Tohle Suzuki je auto, které opravdu nechcete. Je malé, staré, laciné, špatně vybavené a ne moc bezpečné. A nejsme si jistí, jestli na tom instalace obřího motoru s ještě větším výkonem něco mění.
Diváte se na maličký Chevrolet Sprint, což je v jádru Suzuki Cultus, které se pod mnoha různými názvy prodávalo po celém světě v 80. letech. Když se podíváte na jeho chatrný interiér, tenoučké dveře a miniaturní výfuk, nejspíš ve vás touhu nevyvolá. Však ho také původně poháněl jen litrový tříválec, byť ve verzi GTI nabízel až 100 koní.
Asi právě ten zjevný rozpor přivedl patru šílenců na nápad, aby se do něj pokusili nacpat osmiválec. Pod kapotu se samozřejmě nevešel, najdete ho tedy za předními sedadly. Ta mimochodem nemají ani opěrky hlavy, což musí být při zrychlení téhle věci opravdu nebezpečné. Hliníkový motor má objem 6,6 litru a výkon 954 koní, čemuž odpovídají i gigantické salámy na zadních kolech.
Jakkoliv chatrně tohle auto na první pohled vypadá, na jeho stavbě pracovali profíci. Zakázkový motor se dvěma turby vyrobili Duttweiler Performance a o zbytek se postarali Fatman Fabrications. Auto stojí na speciálním rámu, má kompletně nový podvozek a třeba brzdy jsou od Nissanu. První Chevrolet Sprint v historii, který opravdu umí dostát svému jménu, si nyní můžete koupit přes eBay za něco málo přes milion korun.