Zákulisí Kobry 11: 20 let a tisíce rozbitých aut
Už 20 let je jejich teritoriem nejen dálnice. Semir Gerkhan sice své parťáky střídá, ale na pár věcí se u něho můžete spolehnout – uvidíte ho povětšinou ve voze BMW, vždycky dopadne pachatele a bude to pořádná show! Podívejte se na průřez historií honiček v Kobře 11.
První epizoda Kobry 11 byla odvysílána 12. března 1996. Od té doby je s ní neodmyslitelně spojen Semir Gerkhan. Za 20 let Semir vystřídal už 9 parťáků, tím posledním je Paul Renner, kterého hraje Daniel Roesner.
Oba hlavní protagonisté si spravedlivě dělí služební auta. Semira většinou uvidíte v trojkovém bavoráku: začínal s E36 pak byly k vidění 523i E39, 330i E46, 320si E90 a jeho posledním autem je opět řada 3 F30. Jeho parťák zase spravedlivě sedlá Mercedes – většinou třídy C, CLK nebo CLA.
Spotřeba “gangsterských” aut jde ovšem do tisíců, přesněji už jich seriál spotřeboval přes 5000 kusů. Na natáčení se podílí spousta kaskadérů a každou scénu pečlivě propočítávají fyzik, matematik a dva inženýři. Štáb má poblíž Cách k dipozici dokonce vlastní kus dálnice. Pro každou epizodu je také k dispozici 400 kusů pneumatik.
Kobra 11 se nevyznačuje žádným hlubokým dějem či intelektuálními dialogy. Sází na vizální atraktivitu a zdá se, že takhle sázka se jejím tvůrcům vyplácí. Na obrazovkách vydržela už 20 let a kromě Evropy se vysílala i v Kanadě, USA nebo třeba v Afghánistánu, Vietnamu a Koreji. Seriál získal také několik prestižních kaskadérských cen jako třeba americkou Taurus World Stunt Award.