Volkswagen nečekaně končí v rallye, Škoda čistku přežila
Tohle nikdo nečekal. Nejúspěšnější automobilka seriálu WRC se rozhodla, že už nadále nehodlá pokračovat v závodech a Sébastien Ogier je tak rázem bez práce. A to i přes velké úspěchy.
Je pravdou, že vrabci si před pár dny štěbetali něco o tom, že Volkswagen jistě nějak dostihne průšvih jménem Dieselgate. Nikdo ale nečekal takovou ránu. A přesto se stalo. S koncem letošní sezóny se VW rozloučí s působením ve WRC. Německá automobilka tak vlastně následuje kroky sesterské Audi, která se stáhla z vytrvalostních závodů WEC. Audi se ale hodlá nadále naplno věnovat alespoň LeMans. Vypadá to, že kauza s falšováním emisí má větší dopady, než kdo čekal.
Oficiálně ale Volkswagen tak trochu mlží. Nebo se spíš stydí za to, že je prostě potřeba utáhnout finanční kohoutky. Frank Welsch, člověk zodpovědný za technický vývoj Volkswagenu, k tomu řekl, že ve WRC už dokázali vše, co mohli, a že je na čase věnovat se vývoji technologií pro silniční vozy. A to vše i přesto, že Volkswagen měl prakticky hotový vývoj zbrusu nového závodního speciálu pro nadcházející sezónu. Projekt, který se tím vývojem zabýval, prý bude zakonzervován. Automobilka ho ani nehodlá pronajmout nebo prodat jiným, třeba menším týmům.
Tohle je prostě smutný konec jedné báječné závodní historie. Končí na vrcholu, vždyť dvojice Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala má jistý letošní titul a jejich stáj se opětovně stane mistrem mezi konstruktéry. Navíc přibližně 200 zaměstnanců divize Volkswagen Motorsport bude rozmělněno po automobilce a přiděleno na jiné práce. No, alespoň, že nezůstanou bez práce.