Vlk v rouše beránčím. Nadupaný Mercedes vyrábělo Porsche
Na první pohled vypadá jako obyčejný starý Mercedes-Benz. Žádné spoilery, žádná křídla ani obrovská kola. Jenže když ho na dálnici vyzvete na souboj, budete se nejspíš hodně divit.
Generace označovaná jako W124 se vyráběla od poloviny 80. do poloviny 90. let a u Mercedesu byla vůbec první, kdy se pro tento model vžilo oficiální označení třída E. Dodnes jde o jeden z nejkrásnějších moderních Mercedesů a díky stále relativně dostupným cenám jde o poměrně vyhledávaný youngtimer. To ovšem neplatí pro vzácnou a výkonnou verzi E 500, která se vyráběla pouze v letech 1991 až 1994 a vzniklo jen něco málo přes 10 tisíc kusů.
Mercedes i Porsche
Pod kapotou tohoto modelu najdete atmosférický osmiválec o objemu rovných pět litrů, který se může chlubit výkonem 326 koní a skvělým točivým momentem 480 Nm. Třeba tehdejší verze BMW M5 přitom stále nabízela jen šestiválec s podstatně menším "krouťákem". Oficiálně se E 500 rozjela na 100 km/h za 6,1 sekundy, v některých testech však byly naměřeny i časy o půl sekundy kratší. Maximální rychlost činila 260 km/h.
Zajímavé také je, že tento model vznikal v úzké spolupráci s automobilkou Porsche. Každý vůz byl vyráběn ručně a během montáže se hned několikrát přemístil mezi německými závody Mercedesu a Porsche. I proto trvala výroba každého vozu celých 18 dní. Na voze najdete i poměrně působivé brzdy, které mají vpředu kotouče o průměru 300 milimetrů a od konce roku 1993 celých 320 milimetrů.
Luxusní sleeper
Z dnešního pohledu tento vůz nijak agresivně nevypadá, oproti běžné verzi je nicméně o téměř 4 centimetry širší, o 23 milimetrů blíže k asfaltu a má upravené blatníky i boční prahy. Pokud jde o krásně udržovaný vůz na fotkách, ten bude na prodej v chystané aukci pořádané Auctions America. Očekává se cena 50 až 60 tisíc dolarů, tedy něco málo pod 1,5 milionu korun. Za to sice dnes pořídíte novou třídu E v základní výbavě, ale pokud jde o nás, neváhali bychom ani chvíli.