Upravené Polo GTI vypadá nenápadně, ujede ale i Veyronu
Nebýt podezřelé konstrukce na zádi, určitě byste nikdy netipovali, jak moc může být tohle auto rychlé. Jenže ta konstrukce je brzdicí padák, což mluví za všechno. Polo s padákem, to jsme tu ještě neměli.
Láska pro Volkswageny a láska pro závody na čtvrt míle nejsou zrovna věci, které by šly snadno spojit. Obzvlášť ve Spojených státech, kde ve sprintech startují opravdová monstra. Jezdec Paul Jordan však dokazuje, že to není nemožné. Donedávna na závody jezdil upraveným Volkswagenem Scirocco o výkonu 850 koní a nyní představil svůj nejnovější stroj, Volkswagen Polo GTI o síle 600 koní.
Kam se hrabe Ferrari
Možná to nezní jako nějak extrémní výkon, ostatně už jsme viděli golfy s výkonem přes 1000 koní. Jenže tohle autíčko už pokořilo čtvrt míle za 9,71 sekundy a cílovou rovinkou se prohnalo rychlostí přes 231 km/h. Abyste si mohli udělat srovnání, z produkčních aut stejný čas zajelo například Bugatti Veyron Super Sport a horší je v této disciplíně i svatá trojice McLaren P1, Porsche 918 a LaFerrari, stejně jako základní verze Veyronu.
Divoké Polo dostalo pohon všech kol, pod kapotou je nicméně pořád čtyřválec. Původní jednotku 1,4 TSI v tomto případě nahradil větší a bytelnější motor 1,8 litru s 20 ventily, který se v minulosti staral například o pohon Audi TT nebo Seatu Leon.