Uhádnete, jaký sporťák je v Evropě nejprodávanější?
Bude to nějaké drahé Porsche? Nebo snad BMW? A nebo něco levného a dostupného jako Mazda MX-5 nebo Toyota GT86? Nejpopulárnější sportovní auto Evropy vede nad svými konkurenty s obrovským náskokem.
Vypadá to, že se v Evropě máme opravdu dobře, protože prodeje nových aut stále rostou. Z toho samozřejmě těží i výrobci sportovních vozů, kteří hlásí opravdu úspěšné první pololetí letošního roku. Za tu dobu se na starém kontinentu prodalo 70 tisíc sportovních aut, což je o 31 % více než v loňském roce touto dobou.
Nejprodávanějším sporťákem v Evropě je za první pololetí letošního roku Audi TT, kterého se prodalo 12 478 kusů. Jenomže pokud se podíváte na statistiky z celého světa, zjistíte, že prvenství drží Ford Mustang. Ten je ale v Evropě na třetím místě s 9 231 prodanými kusy. To je oproti loňsku neskutečný nárůst o 2151 %, takže se obáváme, že se pod Audi výrazně klepe židle.
Druhou příčku pak obsadila sportovní stálice Porsche 911. Jeho prodeje s 9 538 prodanými kusy vzrostly o slušných 19 %. Čtvrtou příčku pak obsadila Mazda MX-5, které se prodalo 9 159 kusů, což znamená nárůst prodeje o 405 %.
Ale samozřejmě ne všem se takto dařilo. Například Nissan GT-R spadl s prodeji o 30 %, BMW Z4 o 28 % a Peugeot RCZ dokonce o 84 %. U něj je to ale způsobeno ukončením prodeje. I Mercedes má před některými modely velké mínus. Třeba SLC je mínus 27 % a SL mínus 15 %. Nicméně to může být způsobeno tím, že zákazníci čekali na nové SL a SLC. Zajímavý je pak pokles prodejů například u Lamborghini Huracán (–17 %) nebo BMW i8 (–35 %). Zrovna u posledních dvou jmenovaných doufáme, že s tím něco udělají. Jsou to přece jen skvělá auta, která si čestná místa v dobře udržovaných garážích opravdu zaslouží.
Evropský trh v pololetí 2016: Nejprodávanější sportovní auta
Poř. | Model | Prodeje 1-6/2016 [ks] | Meziroční rozdíl [%] | Tržní podíl [%] |
1. | Audi TT | 12 479 | +4 | 17,8 |
2. | Porsche 911 | 9538 | +19 | 13,6 |
3. | Ford Mustang | 9231 | +2151 | 13,2 |
4. | Mazda MX-5 | 9159 | +405 | 13,1 |
5. | Mercedes-Benz SLC | 4748 | -27 | 6,8 |
6. | Porsche 718 Boxster | 3730 | +50 | 5,3 |
7. | Jaguar F-Type | 2633 | +0 | 3,8 |
8. | Porsche Cayman | 2402 | +45 | 3,4 |
9. | BMW Z4 | 1955 | -28 | 2,8 |
10. | Mercedes-AMG GT | 1635 | +37 | 2,3 |
11. | Mercedes-Benz SL | 1024 | -15 | 1,5 |
12. | Bentley Continental | 933 | +11 | 1,3 |
13. | Audi R8 | 899 | +43 | 1,3 |
14. | BMW i8 | 872 | -35 | 1,3 |
15. | Ferrari 488 GTB | 831 | - | 1,2 |
16. | Fiat 124 Spider | 808 | - | 1,2 |
17. | Toyota GT86 | 807 | -6 | 1,2 |
18. | Alfa Romeo 4C | 775 | +77 | 1,1 |
19. | Chevrolet Corvette | 492 | +26 | 0,7 |
20. | Nissan 370Z | 477 | +7 | 0,7 |
21. | Ferrari California | 469 | -16 | 0,7 |
22. | Peugeot RCZ | 403 | -84 | 0,6 |
23. | Maserati GranTurismo/GranCabrio | 318 | -7 | 0,5 |
24. | Lamborghini Huracán | 283 | -17 | 0,4 |
25. | Aston Martin V8 Vantage | 260 | -5 | 0,4 |