Totální pecka na léto. Unikátní Porsche jako kabriolet
Tohle je typické auto z plakátů, legenda 80. let. A také auto s neobyčejným příběhem. Jiné takové v provedení kabrio totiž na celém světě nenajdete, přitom mělo původně skončit ve šrotu. Máte-li na to, může být vaše.
Porsche 959 se zrodilo v roce 1983 jako ryze sportovní náčiní. Aby se však mohlo kvalifikovat do závodů, musela automobilka podle pravidel vyrobit i určitý počet kusů homologovaných na běžné silnice. Původně mělo závodit v rally ve slavné Skupině B, jenže než k tomu došlo, objevila se jednak mnohem lehčí Lancia Delta Integrale, hlavně ale byla celá skupina byla po sérii úmrtí zakázána. Porsche se však v projektu rozhodlo pokračovat, a tak se model 959 v roce 1986 postavil na start závodu Paříž-Dakar.
Vůz na fotkách původně patřil závodníku Jürgenu Lässigovi, jenže po srážce s Audi na německém Autobahnu v roce 1998 byla mimo jiné vážně poškozena střecha a bok vozu. Místo cesty na vrakoviště však vrak odkoupila německá společnost Auto Becker. Výsledkem je unikátní kabriolet, na který se díváte. Zajímavostí je, že opravená původní střecha byla také zachována, ukládá se do podivuhodného dřevěného boxu (viz galerie) a na vůz ji lze namontovat jako hard-top.
Pod kapotou kabrioletu naštěstí zůstala pozoruhodná původní motorizace. Plochý šestiválec o objemu 2,9 litru má dvě turba a 444 koní. Auto o hmotnosti 1450 kilogramů dokázalo už v 80. letech upalovat rychlostí 317 kilometrů za hodinu a akcelerovat z nuly na stokilometrovou rychlost za 3,9 sekundy. Pokud se vám líbí, ozvěte se na tento inzerát.