Tohle je Škoda Karoq. Prohlédněte si ji
Nástupce Škody Yeti byl právě odhalen. Prostornější Karoq se zcela novou technikou nabídne praktičtější rozměry a jako vůbec první vůz české značky dostane například digitální přístrojový štít.
Oproti předchůdci Karoq znatelně povyrostl. Měří 4382 mm na délku, 1841 mm na šířku a 1605 mm na výšku. Zvětšené rozměry karoserie jdou především ku prospěchu cestujícím, například prostor před koleny pasažérů na zadních sedadlech činí 69 mm. Základní objem kufru je 521 litrů, při sklopených zadních sedadlech vzroste na 1630 litrů. Pokud se rozhodnete pro systém VarioFlex s individuálně posuvnými zadními sedadly, pohybuje se velikost prostoru pro zavazadla od 479 do 588 litrů. Po úplném vyjmutí sedadel činí 1810 litrů.
Spousta nové výbavy
Poprvé ve voze značky Škoda bude k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči umožňuje nastavit jedno ze čtyř uspořádání velkoplošného digitálního displeje v přístrojovém panelu. Ten nahrazuje klasické budíky. Vrcholné infotainment systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WiFi-hotspot, pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul. Vpředu jsou Full LED světlomety, vzadu skupinové svítilny taktéž s technologií LED a také v interiéru najdete LED ambientní osvětlení. Na přání lze mít vyhřívaná přední i zadní sedadla a vyhřívaný věnec volantu.
K novým komfortním systémům patří například Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívají systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist. Sériově bude Karoq nabízen na 16palcových nebo 17palcových kolech, která jsou v nabídce ve třech různých designech. Volitelně lze nicméně objednat kola z lehkých slitin ve velikostech až 19 palců.
Nové motory a režim Offroad
Motorovou paletu tvoří pět pohonných jednotek, jejichž výkonové spektrum sahá od 85 kW (115 koní) do 140 kW (190 koní). Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. Nový motor 1,5 TSI je vybaven systémem Active Cylinder Management Technology, tedy funkcí odpojování dvou válců.
Od výbavového stupně Ambition je k dispozici také volba jízdního profilu v režimech Normal, Sport, Eco a Individual. Verze 4x4 mají navíc režimy Snow a Offroad. Pro zlepšení trakce v režimu Offroad umožní protiprokluzový systém ASR větší prokluz a elektronická závěrka diferenciálu EDS reaguje ostřeji a rychleji. Je možné také využít asistent při jízdě do kopce a z kopce.
Parametry motorů
Motor | Výkon | Točivý mom. | Max. rychlost | Zrychlení 0–100 km/h |
1.0 TSI | 85 kW (115 k) | 200 Nm | 187 km/h | 10,6 sekundy |
1.5 TSI | 110 kW (150 k) | 250 Nm | 204 km/h | 8,4 sekundy |
1.6 TDI | 85 kW (115 k) | 250 Nm | 188 km/h | 10,7 sekundy |
2.0 TDI | 110 kW (150 k) | 340 Nm | 207 km/h | 8,9 sekundy |
2:0 TDI | 140 kW (190 k) | 400 Nm | 211 km/h | 7,8 sekundy |
Uvedení na trh je naplánováno na druhou polovinu roku 2017