Svezli jsme se Kodiaqem. Pro konkurenty to bude vážný soupeř
Kodiaq jsme mohli krátce vyzkoušet v rámci testování adeptů na titul Vůz roku 2017 v dánském Tannisby, na samotném severu Jutského poloostrova. Tam jsme pro vás také pořídili exkluzivní fotografie.
V Dánsku jsme zkoušeli dva předsériové vozy Škoda Kodiaq, sedmimístný 2.0 TDI/140 kW a pětimístný 2.0 TSI/132 kW. V obou případech s dvouspojkovými převodovkami DSG a pohonem všech kol. Šlo tedy o vrcholně vybavené a nejvýkonnější verze Kodiaqu. Obě si s hmotností slušně poradí, ovšem nějaká silnější varianta by mladoboleslavské novince rozhodně slušela. Podle představitelů automobilky se ale v tomto ohledu opravdu "cosi chystá", čemuž by mohly odpovídat například dřívější zkazky o biturbu z Passatu.
Konkurenci čelem
Kodiaq patří k tomu největšímu a zároveň i nejpokročilejšímu, co dosud na platformě MQB stanulo. V rámci testů jsme měli možnost přímého srovnání s Volkswagenem Tiguan či Seatem Ateca a zaznamenali jsme, že Kodiaq je v řadě ohledů jaksi dál. Vděčí za to celkové dotaženosti v detailech interiéru i řadě tzv. „simply clever“ řešení, díky čemuž působí velmi hodnotně. Třeba multimediální systém se zcela hladkým panelem patří k tomu nejlepšímu, co dosud na platformě MQB stanulo – ano, Kodiaq v tomto ohledu suverénně zahanbí i Tiguan a Atecu.
Škála nabízených služeb zahrnuje i vzdálenou komunikaci s chytrými telefony nebo zobrazování hustoty provozu (standardem je vysokorychlostní datové připojení). Elektrické vyhřívání čelního skla již nezajišťují konvenční vlepené drátky, ale speciální, okem nepozorovatelná fólie. A pokud ze středového panelu vyjmete krytku zdířky na 12V, hned za řadicí pákou je pro ni připraveno vybrání, aby se vám neválela bůh ví kde. Jsou to detaily, ale funguje to. Hned od druhého výbavového stupně jsou také standardem speciální plastové prvky na všech dveřích, které se vysouvají po otevření přes vnější hrany a chrání lak karoserie.
Suverén uvnitř i na silnici
Zadní sedadla lze sklopit do roviny s podlahou zavazadlového prostoru a nákladové hrany. Přístrojový štít, páčky pod volantem i většina dalších kontrolních a ovládacích prvků budou znalcům soudobých škodovek dobře známé, nicméně naprosto nové jsou pro škodovku multimediální soustava s panoramatickým zobrazováním ze čtyř kamer (na výběr je hned z několika úhlů pohledu), stolky na zadní části opěráků předních sedadel i tlačítko za voličem převodovky spínající v případě akutní potřeby okamžitě a jediným pohybem režim off-road.
Jízdní vlastnosti jsou přirozenou esencí všeho, nač jsou uživatelé soudobých škodovek zvyklí, zejména v Superbu a Octavii. Vyšší stavba se do chování Kodiaqu nijak výrazně neprojevuje ani bočními náklony karoserie, ani zřetelnější nejistotou při přejezdu nerovností. Pouze při razantním zrychlování či zpomalování se Kodiaq nevyhne jistému zhoupnutí, jež ale odpovídá celkovému vyvážení mezi ovladatelností, stabilitou a komfortem.
Připraveno ve spolupráci s časopisem Automobil Revue.