Superb má narozeniny. Česká vlajková loď slaví 15 let
V roce 2001 Škoda znovu oživila tradiční jméno, které odkazuje na luxusní limuzínu ze 30. let. Od té doby vyrobila bezmála milion superbů první, druhé a současné třetí generace.
Od chvíle, kdy v roce 2001 sjel z linky první vůz řady Škoda Superb, vyrobila česká značky zhruba 900 tisíc vozů všech třech generací tohoto modelu. Více než 100 tisíc z nich představují vozy třetí generace, která se vyrábí od března 2015 a úspěšně se etablovala mezi vozy střední třídy.
Počátky prvních reprezentativních limuzín značky Škoda sahají až do pionýrských dob výroby automobilů. Model Laurin & Klement FF byl v roce 1907 vybaven prvním osmiválcovým motorem ve střední Evropě. Luxusní model Škoda Hispano-Suiza, vyráběný ve 20. letech, používal mimo jiné i první prezident Československé republiky Tomáš Garrique Masaryk. Na počátku 30. let zase zákazníky nadchl osmiválcový vůz Škoda 860.
V roce 1934 sjel z linky první reprezentativní vůz značky Škoda s názvem Superb: model Škoda 640 Superb. Prapředek dnešních superbů se tehdy snažil nabízet řadu pokrokových technických řešení. Model využíval technologickou platformu vozu Popular a jeho šestiválec o objemu 2,5 litru podával výkon 55 koňských sil. Kardanova hřídel procházela centrální rourou páteřového rámu, namísto tuhých náprav měl vůz také pokrokovější nezávislé zavěšení předních i zadních kol. Výhodou této konstrukce bylo například to, že podstatně vyšší torzní tuhost méně namáhala karoserii. Výrobní haly společnosti tehdy opustilo pouze 200 těchto vozů.