Splašená krabice. Nejlevnější supersport chce rekord na Nürburgringu
Kdo by to byl do tohoto levného amerického muscle car řekl. U Chevroletu ale stvořili vysoce variabilní monstrum, které trhá asfalt na rovinkách a překvapuje i v zatáčkách.
Technici automobilky ale zjevně stvořili něco, co zvládne jak čtvrt míle, tak pár kilometrů na jedné z nejnáročnějších závodních tratí světa. A navíc prý v opravdu extrémním čase! Mluvíme o Chevroletu Camaro 1LE, tedy o ostré okruhové bestii, která ale oproti zavedeným supersportům, kterým na okruhu šlape na paty, stojí asi polovinu.
Paket 1LE si můžete objednat na jakékoliv Camaro, ale nejlépe zjevně funguje s vrcholnou verzí ZL1, kterou pohání kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru. Výsledkem je 660 koní výkonu a točivý moment 880 Nm. Že vám to přijde málo? Chevrolet si tímhle Camarem pohrál i po stránce hmotnosti. Klíčem je odlehčený interiér a použití množství karbonových dílů. Krom toho auto nabídne efektivnější aerodynamiku v podobě mohutného zadního křídla z karbonu, adaptivní tlumiče a nová kola s lepivými pneumatikami.
Nový král Nürburgringu
Tenhle výčet vymožeností znamená jediné. Camaro 1LE si na Nürburgringu brousí zuby na od prvního pohledu sportovněji laděné soupeře. Měřená jízda už proběhla, ale automobilka zatím výsledný čas tají. Přestože zjevně nepanovalo zrovna přívětivé počasí, Camaro prý dokázalo něco, co nikdo nečekal. Tedy zničit soupeře se jmény jako Ferrari 488 GTB nebo BMW M4 GTS. Potvrzeno to není, jsou to jen zákulisní informace, ale byla by to paráda.