Škoda v USA? Sebevražda, zchladil Čechy manažer Volkswagenu
Soustřeďte se na Asii a Ameriku přenechte zkušenějším. Tak by se dal přeložit vzkaz jednoho z členů představenstva Volkswagenu, který tím opět snížil šanci na expanzi Škody do USA.
Teprve před pár dny jsme psali o plánech Škody zdvojnásobit výrobu do roku 2025. Je však stále méně pravděpodobné, že tomuto cíli dopomůže sen šéfa české značky Bernharda Maiera o návratu do Spojených států. Maier se k této otázce zpočátku stavěl velmi optimisticky, postupně však nasadil diplomatičtější tón a nyní už se ozývají hlasy, které takovou možnost zcela zpochybňují.
Šílenství a sebevražda
"Poslední věc, kterou Volkswagen ve Spojených státech potřebuje, je kanibalizace vlastní značky," prohlásil podle magazínu AutomobileMag jeden ze členů představenstva Volkswagenu. Ten je navíc údajně přesvědčen, že by česká značka neměla šanci na úspěch. "Nejsme šílení. Vstup neznámé značky na tak velký trh s modely zaměřenými na evropské zákazníky a s neexistující dealerskou sítí je čirá sebevražda," uvedl nekompromisně.
Škoda se tak zřejmě bude plně soustředit na svou asijskou expanzi, která má na rozdíl od té americké velmi konkrétní obrysy. Pro Čínu už má připravená čtyři různá SUV a počítá také se vstupem na trhy v Jižní Koreji, Íránu nebo Singapuru.