Škoda rozdrtila Hyundai, má rekordní prodeje
Ostrý obchodní souboj mezi českými automobilovými "sousedy" má jasného vítěze. Zatímco Hyundai za loňský rok na českém trhu část podílu ztratil, Škoda rostla raketovým tempem.
Hyundai se v minulých letech proti modelům Škody ve svých kampaních poměrně důrazně vymezoval, mezi lidmi si tím ale podle všeho příliš nepomohl. Zatímco ještě v roce 2014 šlo o napínavý a vyrovnaný souboj, za minulý rok už je vítěz jasný. Nový vůz Hyundai si loni pořídilo 9122 českých domácností, což je meziroční propad o 2,4 procenta. Škodovku si naopak pořídilo 14 792 rodin, o plných 35,7 procenta více než o rok dříve.
Mezi soukromníky jasně vedl model Fabia. Těch se do domácností prodalo třikrát více než před rokem a šestkrát více ve srovnání s konkurenčním Hyundai i20. Také prodej Octavií se zvýšil o pětinu, což vynahradilo klesající zájem o Rapid. Celkem si Češi v roce 2015 soukromě koupili 58 tisíc aut, zbytek z 213 tisíc prodaných funglovek připadá na firmy. To je růst o 20 procent a nové historické maximum. Nejvíce nových aut v Česku prodala právě Škoda. 74 tisíc prodaných škodovek znamená růst o 16 tisíc aut a zvýšení tržního podílu na 32 procent.
Pořadí deseti nejúspěšnějších značek mezi domácnostmi za minulý rok je tak následující: Škoda (14792), Hyundai (9122), Dacia (4312), Kia (3553), Volkswagen (2934), Opel (2721), Peugeot (2655), Renault (2488), Toyota (2124) a Citroën (1918). Meziročne si nejvíce polepšili Škoda, Renault, Kia, Volkswagen a Toyota. Žebříček nejžádanějších modelů je pak následující:
- Škoda Fabia (7379)
- Hyundai ix20 (3014)
- Hyundai i30 (2939)
- Škoda Rapid (2857)
- Škoda Octavia (1823)
- Dacia Sandero (1348)
- Kia cee'd (1300)
- Hyundai i20 (1291)
- Mitsubishi ASX (1217)
- Dacia Logan (1169)