19. září 2016 00:02
redakce Prima Cool

SEAT žárlí na Škodu. Česká auta jsou prý moc levná

Cena nové Škody Kodiaq rozdmýchala další kolo sporů uvnitř koncernu Volkswagen. Oficiálně ještě známá není, údajně je však příliš nízká a s cenovou politikou Škody Auto má velký problém především její španělský sourozenec.

Závod v Kvasinách totiž vyhrál vnitrokoncernovou soutěž na výrobu Atecy, ale své závazky prostě není schopen plnit. I to možná stojí za rozhořčením španělského SEATu. Vždyť zákazníci na nové SUV čekají více než půl roku. Podle zástupců Škody Auto je to ale normální stav a časem se výroba i dodávky ustálí v rozumnějších mezích.

Podle odborů, které s touto informací přišly, byl také tlak na promyšlení cenového schématu, kdy jsou některé značky až příliš levné. Kritizována byla například cenová politika modelu Kodiaq, který je podle některých hlasů nastaven cenově příliš nízko. To může prý ohrožovat některé koncernové značky.

Značce SEAT se v poslední době daří, a to i ekonomicky. Na druhou stranu je tu ten problém s výrobou nového SUV. Navíc se v Mladé Boleslavi vyrábí také vůz SEAT Toledo, takže pochopitelně zaznívala diskuze, proč česká značka vyrábí již dva modely SEATu, když to očividně nestíhá. Škoda Auto se k tomuto nijak nevyjádřila. Cenu modelu Kodiaq prý zveřejní během pařížského autosalonu a do Kvasin hodlá investovat další finance v podobě nových zaměstnanců.

V koncernu v tuto chvíli zuří válka také o to, kdo vyhraje velkou zakázku na výrobu nového typu převodovky MQ282 pro všechny značky spadající do skupiny Volkswagen. Jde o investici za 1,5 miliardy korun, přičemž ve hře je jak španělská továrna, tak i další závody koncernu. Favoritem prý ale nejspíš bude právě Škodovka, která v závodě ve Vrchlabí už jeden typ převodovky vyrábí. Ale pracovat jen na jedné zakázce může být nerentabilní, proto by právě Škoda Auto zakázku dostala. Jak to ale dopadne, je zatím ve hvězdách.

Vedou se totiž také diskuze směřující k tomu, že by nové produkty měly získávat lokality, kde jsou ohrožena pracovní místa kmenových zaměstnanců a nikoli tam, kde je značné procento agenturního personálu. To mohla být narážka na zhruba 3800 agenturních pracovníků ve Škoda Auto. Na druhou stranu je faktem, že ve Vrchlabí agenturní personál téměř není. Tak uvidíme, jestli se dvě části jednoho koncernového celku v klidu dohodnou, anebo se dočkáme nějakých cenových změn. Nicméně na nějaké velké usmiřování to bohužel nevypadá.

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Zábavný / Esport / Publicistický