Renault vyrobil ten nejšílenější hothatch
Jako oslavu svého 40. výročí si v Renaultu řekli, že by mohli vyrobit ten nejšílenější hothatch, který lze homologovat pro provoz na silnicích. Přesně takhle vzniklo Clio RS16.
Zní vám to neuvěřitelně? Nám také, ale prý to tak opravdu bylo. Odvážné rozhodnutí, ze kterého vzniklo naprosto brilantní auto, které se určitě stane jedním z nejlepších hothatchů všech dob!
Clio RS16 se dá velmi jednoduše popsat tak, že to je Clio R.S. s vnitřnostmi z Meganu R.S. Normální Clio pohání motor s objemem 1,6 litru a výkonem 200 koní. Model RS16 má dvoulitr a 75 koní navíc! Motor je spojen výhradně s manuální převodovkou. Clio RS16 je menší a lehčí než Mégane, čili se dost možná koukáte na nejrychlejší sériový Renault všech dob. RenaultSport ho ale z úcty k rekordu Méganu Trophy-R na Nürburgring nevezme.
Cílem bylo udržet hmotnost kolem 1200 kg a to se povedlo. Podvozek byl o 6 centimetrů rozšířen a je osazen nejen fantastickými tlumiči Öhlins, ale také komponenty z rally závoďáku Clio R3T. O dobré dýchání motoru se stará na míru upravený výfuk Akrapovic. Zadní křídlo si Clio RS16 vypůjčilo z okruhového Clia Cup. Je velmi funkční, při rychlosti 200 km/h vytváří přítlak skoro 50 kg.
Clio RS16 je velmi důstojným nástupcem extrémních aut z dílen RenaultSportu. Vzpomínáte na R5 Turbo nebo Clio V6? RS16 je novým členem party.