Rapid kupé! Je to jen cvičení, nebo návrat klasiky?
Rapid byl po Škodě 110R rozhodně tím nejvíc cool autem, které jste si za minulého režimu mohli v Mototechně koupit. Technicky to sice nebyl žádný zázrak, ale byl jiný a to se počítalo.
Jelikož se automobilka ke stavbě oficiálního nástupce kupé Rapid nemá, podívali se na toto téma studenti firemního škodováckého učiliště. Jejich koncepty pod vedením automobilky už nás několikrát velmi příjemně překvapily. Vzpomínate na CitiJet, což bylo kabrio ze Škody Citigo a pickup Funstar? Obě auta byla jejich prací.
Nejnovější počin je postavený na základu Rapidu Spaceback a má jen jedny dveře. Tedy při představení vlastně neměl žádné, ale počítá se s nimi. Všechno, co bylo za B-sloupky, je nové. Střecha se svažuje dolů a druhý pár dveří by bok karoserie klidně unesl, prostor na ně rozhodně je. Nejoriginálnějším prvkem je výklopná záď, takže jak se na každou Škodovku sluší, je tu velký úložný prostor.
Ten však vyplňuje výkonné audio. Zesilovač má působivých 1400 W a subwoofer 400 W. Uvnitř interiéru se pak o kvalitní poslech stará čtrnáct reproduktorů.
Koncept se jmenuje Atero. Červené R v názvu ladí s ostatními červenými doplňky vozu. Pod kapotou najdeme čtrnáctku TSI s výkonem 92 kW a převodovkou DSG. Auto je snížené, má větší brzdy, osmnáctky a přední sedadla z Škody Octavia RS.