Prohlédněte si nejvzácnější McLaren F1 ze všech
McLarenů F1 vzniklo v historii pouze 106 kusů a každý z nich je tedy malým zjevením. I v této mimořádně exkluzivní skupině však existují speciální verze, které se už tak výjimečným měřítkům vymykají.
Ze všech vyrobených McLarenů F1 bylo 69 "běžných" silničních aut včetně pěti prototypů a 28 závodních vozů pro okruhové šampionáty. Vzniklo ale také několik unikátních verzí těchto nadčasových superstrojů – tři McLareny F1 GT, pět vozů s označením LM na počest účasti v závodě Le Mans a dvě auta ve vůbec nejvzácnějším provedení HDF, které je zkratkou pro High DownForce neboli velký přítlak.
Nepatří do muzea, ale na silnici
Nyní se můžete podívat na jedno z těchto dvou aut, která stála na půl cesty mezi silniční a závodní verzí. Má syrový závodní dvanáctiválec o výkonu 680 koní, který točí o 1000 otáček více než běžná silniční varianta, velké karbonové křídlo, větší kola, upravený podvozek, výrazný přední spoiler a další dílčí vylepšení. Z poměrně pohodlného civilního supersportu se tak stalo nekompromisní sportovní náčiní, které je však stále legální i na běžné silnici.
Pozoruhodné navíc je, že majitel Andrew Bagnell svůj unikátní McLaren F1 v hodnotě přinejmenším několika bambilionů korun skutečně používá. Andrew je podnikatel a amatérský závodník a vůz, kteří by jiní zavřeli do trezoru, provětrá alespoň jednou měsíčně. A na rozdíl od mnoha jiných aut si prý nedokáže představit, že by F1 HDF kdykoliv prodal. Ostatně poslechněte si ho sami...