Předělaná Mazda MX-5 je nejpodivnější pickup
Spojení velkého pracovního pickupu s maličkým japonským sporťákem nedává žádný smysl. Je to jako zkřížit bicykl s parníkem. Jenže to nezabránilo jednomu majiteli Miaty, aby se o to nepokusil.
Mazda Miata, u nás v Evropě známá jako Mazda MX-5, je považována za možná nejlepší malý sporťák historie. Je levná, malá, neuvěřitelně mrštná a její řízení je opravdový zážitek. I v malých rychlostech umí nabídnout tolik zábavy a emocí, kolik nevymáčknete ani z aut mnohonásobně dražších. Přesto se však našel člověk, který neváhal všechno tohle zahodit, aby vytvořil auto, jaké nemá nikdo jiný na světě.
Pickup v kabriu
Ono ani není divu, protože šance, že se do přestavby Miaty na pickup pustí víc než jeden člověk na planetě, je prakticky nulová. Vůz dostal výrazně prodloužený podvozek, takže původní vlastnosti jsou samozřejmě minulostí. Jeho korba je však díky tomu skutečně funkční a vejde se na ní i docela dost nákladu. Navíc zůstala zachovaná původní plátěná střecha, takže tenhle pickup je současně také roadster.
Nákladní Miata z roku 1990 se prodává přes server Craigslist a majitel za ni požaduje 6000 dolarů, tedy přibližně 150 tisíc korun. Což není úplně málo s ohledem na to, že oficiálně je vedena jako vyřazená z provozu - k přestavbě zřejmě došlo až poté, co vůz utrpěl nějakou fatální nehodu. Za takové peníze už koupíte originální MX-5 ve slušném stavu.