Pozor, kouše! Nenápadně upravená Octavia RS zesměšní i drahé sporťáky
Škoda Octavia RS třetí generace je prý splněným snem českých manažerů. Vypadá skvěle, je prostorná a ještě i docela rychlá. Ale co když může být mnohem rychlejší? Dokonce tak, že potrápí na první pohled zdatnější soupeře.
Nejen v zahraničí, ale i u nás jsou firmy, které si rády hrají s výkonem. I když většině stačí ten sériový, jsou mezi námi tací, kteří potřebují stále víc. Mezi ty řadíme společnost Hothatchshop, kteří parádně poladili právě Octavii RS třetí generace. A nečekejte nějaké plastíky a výkon zvýšený maximálně o pár koní. Tihle pánové zjevně moc dobře vědí, co dělají. Standardně má Octavia RS výkon 220 koní a točivý moment 350 Nm. To produkuje dvoulitrový čtyřválec ukrytý pod kapotou. A ten si o nějakou tu úpravu přímo říká.
U Hothatchshop na to šli pěkně od lesa a změnilo se takřka vše. Co se motoru týče, ten dostal upravenou řídící jednotku od APR, která byla naladěna na tzv. Stage 2, tedy úpravu, která je kalibrovaná pro dosazení APR Cast downpipe prvního dílu výfuku se sportovním katalyzátorem. Aby se zvýšené množství proudícího vzduchu do motoru řádně uchladilo, tak se dosadil i účinnější chladič stlačeného vzduchu. Ten nejenže sníží teploty nasávaného vzduchu, ale dosti markantně sníží i tlakové ztráty, kdy sériový chladič se již stává restrikcí a turbodmychadlo by se tak muselo více namáhat, aby přes něj protlačilo požadované množství vzduchu. Aby ještě dále pozvedli výkon motoru, dosadilo se i luxusní celokarbonové sání od APR. To dodá motoru rychlejší reakce na sešlápnutí plynu, líbivější zvuk a hlavně více výkonu v celém spektru otáček. Výsledný výkon se nakonec vyšplhal až na hodně slušných 336 koní.
Protože je potřeba tohle stádo pevně držet v rukou, pracovalo se dál. Myslelo se tedy na úpravu brzd. Na Octavii putoval brzdový kit od Volkswagen Racing, který se skládá z 6 pístkových monoblock třmenů a dvoudílných kotoučů 360x32mm. Brzdy jsou lehčí než sériové, jejich brzdný účinek je extrémní a hlavně nevadnou. Na zadní nápravu pak dosadili brzdiče ze SEAT Leon Cupra 280, které spojili s dvoudílnými chlazenými kotouči a pancéřovanými hadicemi také od Volkswagen Racing. S tím už se asi dá pracovat. Auto totiž bude jezdit i po okruzích, kde jsou brzdy extrémně důležité.
Dále se pracovalo s převodovkou. Nakonec musela být vyměněna spojková sada za set od SACHS Performance, aby bylo možné zvýšený výkon a točivý moment přenést na kola. Aby se výkon přenesl z kol na asfalt, byl použit samosvorný diferenciál na bázi torssenu od firmy Wavetrac. Pro přesnější řazení a proto, aby dráhy řadicí páky nebyly tak dlouhé, bylo použito ještě APR zkrácené řazení a unibalové uložení táhel řazení. Celek doplňují výškově stavitelné tlumiče a pružiny Eibach Pro-Street-S a kola FlowForm Ispiri Wheels FFR1D s pneumatikami Michelin Pilot Supersport.