Poslední Veyron je na prodej. Pořád vypadá fantasticky
Tisícikoňových Bugatti Veyron s pevnou střechou vzniklo přesně 300. Tohle je úplně poslední vyrobený kus ze třístovky statečných a pokud jste opravdu nechutně bohatí, může být váš.
Zní to možná pateticky, ale Bugatti Veyron je víc než auto. Je to působivá demonstrace technického pokroku. Zatímco většina nových aut je vždy jen o kousek lepší než jejich předchůdci, tohle bylo o dvě generace napřed. V naprostém pohodlí dokáže uhánět přes 400 km/h a přitom ho zvládne řídit úplně kdokoliv. Astronomické provozní náklady (jen výměna oleje stojí půl milionu, sada pneumatik tři čtvrtě) a vysoká pořizovací cena znamenají také velkou exkluzivitu - průměrný majitel Veyronu už vlastní 84 aut, tři letadla a jachtu.
Nejrychlejší auto své doby
Veyron už sice dostal nástupce v podobě ještě působivějšího Bugatti Chiron, pořád ale zůstává velice speciálním autem. Vůz na obrázcích je Veyron Super Sport z roku 2013 a jde o poslední stroj svého druhu s pořadovým číslem 300. Super Sportů navíc vzniklo jen 48. Najeto má pouze 400 mil a pohání ho osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turby o výkonu 1200 koní a točivém momentu 1500 Nm. Maximální rychlost je 431 km/h.
Pořizovací cena nového auta byla 1,2 milionu liber, tedy asi 40 milionů korun. Nyní bude na prodej v lednové aukci RM Sotheby's a cena bezpochyby opět dosáhne desítek milionů.