Porsche 911 Scout? TechArt odvážně upravil Turbo
Techart se před koncem roku činí. Před pár dny firma představila skvělý kalendář a teď se můžeme zblízka podívat i na upravené Porsche 911 Turbo a Turbo S, které v něm najdete.
Balíček úprav, který je k dispozici pro obě 911, dostal jméno TechArt GTstreet R. A právě to jméno ukazuje, že tato úprava je vhodná jak na okruhy (GT), tak na silnice (street). Hned vysvětlíme proč. Nejdříve se ale pojďme podívat na design.
Exteriér je vskutku originální a hodně odvážný. Svítivě zelená v kombinaci s černou barvou a karbonem dává jasně najevo, že s touhle potvoru není radno provokovat. V interiéru přibyla ochranná klec a spousty prvků z karbonu a broušeného hliníku. Samozřejmostí jsou pak nová anatomická sedadla se šestibodovými pásy. TechArt se chlubí tím, že co se interiéru týče, zákazníkovi splní jakékoliv přání. Nicméně standardně nabízí dvě verze úprav. První s název Exclusive disponuje čalouněním jemnou kůží. Druhá se jmenuje Clubsport a převládá v ní Alcantara, tedy broušená kůže.
Technika je to, oč tu běží
TechArt sice umí design na výbornou, ale přeci jen se více specializují na technickou stránku úprav. Ani GTstreet R není výjimkou. Začneme tím, co dělá z takto upravených Porsche 911 dobré společníky pro každodenní cesty třeba jen na nákup. TechArt nabízí nový podvozek, který disponuje různými variantami nastavení pružin i tlumičů. Důležitý je ale systém „Noselift“, který je schopen zvednout světlou výšku u přední nápravy až o 60 mm, což má řidičům usnadnit přejezdy retardérů nebo vyšších nájezdů třeba na parkoviště.
Když ještě zůstaneme ve spodní části auta, musíme představit ta skvělá kola, která si můžete prohlédnout na fotografiích. Pořídit si můžete dvě varianty. Standardně k úpravě dostanete 20palcová kola TechArt Formula IV Race, která jsou obutá do pneumatik 265/35 R20 vpředu a 325/30 R20 vzadu. Připlatit si můžete ale také za 21palcová kola, která pak obouvají pneumatiky 265/30 R21 vpředu a 325/25 R21 vzadu.
Enormní nárůst výkonu
Tím nejlepším, co ale úpravce nabízí, je naladění přeplňovaného plochého šestiválce o objemu 3,8 litru. Ten se v sériovém provedení chlubí výkonem 540 koní ve verzi 911 Turbo a 580 koní ve verzi Turbo S. Nejvyšší točivý moment je pak v první variantě 660 Nm a v druhé 700 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za pouhé 2,9 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 338 km/h.
Možná se to zdá být až dost, ale ne pro německého úpravce. Ten je schopen pro obě verze nabídnout naladění až na 640 koní a 880 Nm. Ale tím rozhodně nekončí. Pracuje se na novém balíčku výkonnostní úpravy, který následně nabídne výkon 720 koní a točivý moment 920 Nm.