Polský zuřivec: Lada s osmiválcem z BMW
Pálí gumy, hlasitě řve a dokáže driftovat desítky metrů. Upravená Lada 2107 z Polska dostala motor ze sedmičkového BMW a rozhodně už není nikomu pro smích.
Staré kouřící vraky s ohromným výkonem jsou fantastická kombinace. Sledovat auta, která známe jenom jako opovrhovanou překážku silničního provozu, jak ukazují záda drahým sporťákům, je velice uspokojivý pocit. Přesně takový dokáže navodit i drsně se tvářící Lada 2107 z Polska, ze které vznikl driftovací speciál. Ostatně pokud jste někdy jezdili "žigulíkem" v zimě nebo na mokru, dobře víte, že má pro tuto disciplínu jistý vrozený potenciál.
Osmiválec pod kapotou je sice podobně starý, jako zbytek auta, svůj úkol ale plní dostatečně. Jedná se o třílitr známý z prapůvodních generací BMW 530i (E34) a 730i (E32 a E38). V tomto případě se dárcem stala právě stará "sedmička". Tomu odpovídá i ne zrovna osmiválcový výkon 160 kW a 290 Nm, na sotva tunovou očesanou Ladu je to ale víc než dost.
Nezůstalo však jen u motoru, uvnitř najdete i sportovní sedačky a ochranný rám a například pružiny jsou od světoznámých KW. Manuální převodovka ZF pochází stejně jako motor z BMW řady 7 generace E32, přední tlumiče z řady 3 generace E36, zadní zase z pětkové E39. Takže je to vlastně takový zvrácený ruský bavorák.