Policie šikanovala bohatého řidiče, u soudu dostala na frak
Každý občas pocítí trochu vzteku nebo závisti, když vidí, jak se zbohatlíci předvádí ve svých drahých autech. Obzvlášť policisté by ale měli být schopni takové pocity kontrolovat a rozhodovat spravedlivě.
Jako řidič to na australských silnicích budete mít opravdu těžké. Zakázána je tu totiž třeba přílišná akcelerace nebo příliš hlučná jízda. Policisté vás tak na silnici mohou pokutovat prakticky za cokoliv. Přesvědčil se o tom majitel křiklavě zeleného Lamborghini Huracán, který se jmenuje Mark Trueno. Ten se dostal do konfliktu se seržantem Russelem Watersem, když ho dotyčný obvinil ze záměrného způsobování nikoli nezbytného hluku či kouře. Ano, i tohle mají v zákonech.
Za takový skutek může policie hříšníkovi dokonce zabavit auto, což ale policista neudělal. Místo toho udělil Markovi pokutu ve výši 376 australských dolarů, což je v přepočtu necelých 7 tisíc korun. Jenomže ten s pokutou a vůbec s chováním policisty absolutně nesouhlasil a obrátil se na soud.
Tam se hájil tím, že obvinění jsou směšná a že jel naprosto spořádaným a předpisovým způsobem. Jenomže policista před soudem tvrdil opak. Podle něj Mark po nastartování auta motor vytáčel tak, aby vytvářel zbytečný a neúměrný hluk. Dále tvrdil, že Huracán je nejhlasitějším autem, které kdy slyšel za 30 let, kdy působí u policie. Následně se vylíčil jako profesionální řidičský instruktor, který v minulosti řídil několik vozů Lamborghini. Když se ho ale soudce zeptal, jaké modely to byly, nemohl si vzpomenout. Jeho výpověď ve finále nedávala žádný smysl a vše ukazovalo na to, že policista si prostě na řidiči Lamborghini chtěl trochu pohonit ego.
Soudkyně naštěstí měla dost rozumu
Mark ale vše otočil ve svůj prospěch, když soudu přehrál záznam z kamery, kterou měl umístěnou za předním oknem. Ta disponovala GPS modulem, takže bylo jasně vidět, že jel 54 km/h a při nízkých otáčkách. Podpořil ho i Anthony Webb De Zen, který pracuje pro místní zastoupení značky Lamborghini. Ten vysvětlil, že Huracán prostě produkuje více hluku z motoru i výfuků, ale dodržuje přitom veškeré homologační povinnosti.
Soudkyně nakonec rozhodla ve prospěch Marka, tedy majitele a řidiče Lamborghini Huracán. Podle ní i všech, kteří mají všech pět pohromadě, byl tento případ od začátku absolutně nesmyslný. Mark sám nakonec poznamenal, že kdyby jel v obyčejném autě, policista by si ho ani nevšiml. Celý problém byl v tom, že Mark jen vlastní jedno hodně hlasité, rychlé a krásné auto. A to se policistovi nelíbilo. Nakonec byla pokuta Markovi vrácena, ale soudní výlohy už si musel platit sám.
My jen doufáme, že tyto móresy nepřijdou k nám. Už takhle je to s našimi policisty občas až neskutečně těžké.