12. června 2014 00:00
cipr

Pokračovatel dobrých tradic – Nissan Navara

Nissan Navara

Kde dnes hledat pořádný teréňák s rámovou konstrukcí? Asi nejspíš u pickupů. Ty, i když už vypadají pomalu jak naleštěné limuzíny do opery, stále vyznávají klasiku. Naštěstí. Stejně jako nový Nissan Navara.

Vyjet do terénu se samonosnou karoserií a naložit na korbu pár pytlů cementu, asi by se auto brzy sklaplo jak knížka. Takže je třeba pořádně zabezpečit tuhost, aby auto dokázalo nejen projet ledasjaký terén, ale také mít pořádně naloženo. To není problém. Takových aut je v historii spousta a spousta. Jenže teď do toho vstupuje moderní design, pohodlí, bezpečnost… A to je už problém. Bohužel se to velmi promítá na úbytku klasických rámových konstrukcí.

Ale Nissan Navara nejde touhle cestou. Nová generace, která byla včera oficiálně prostřednictvím fotografií a televizního spotu představena, to bere klasicky. Takže pořádný žebřinový rám, vzadu listová pera, pohon na všechna kola a motor zaměřený hodně na výdrž a krouťák.

Moderní kabátek

Ale současným trendům se nelíbí, že by pracovní auto mělo vypadat jako bulldog. Tak se mění na auta elegantní a pohodlná, která mohou přes víkend klidně sloužit rodině jako osobák a přes týden vozit ze stavby na stavbu písek, cement a míchačku. Navara v tomto trendu jede plnou parou. Nová maska chladiče vypadá sice mohutně, stejně jako gigantické blatníky, ale jemné linie vše uhlazují a zklidňují. A interiér? Ten vypadá stejně jako jakýkoli osobák od Nissanu. Velká obrazovka navigace (samozřejmě nemusí být), tlačítka ovládání klimatizace nebo volant z SUV Qashqai – prostě pohoda pro rodinu.

Klasika pod kapotou

Pohonná jednotka, která bude asi v Evropě nejžádanější, je naftový čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem 120 kW a s točivým momentem 403 N.m. Výkonnější verze má 140 kW a 450 N.m. V nabídce bude i stejně objemný benzínový čtyřválec. Jeho výkonové parametry zatím neznáme.

Nissan k autu také přiznal výrazně pevnější karoserii, upravená listová pera a to, co kvitujeme nejvíc – zmenšený poloměr otáčení. To byla dosud největší slabina auta, které zaparkovat do podzemních garáží bylo úkolem hodným Herkula.

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný