Pagani má rekord v zeleném pekle
Pagani Zonda Revolucion trhla rekord na Nürburgringu v kategorii okruhových aut. Stopky se prý zastavily na ztěží uvěřitelných šesti minutách a třiceti vteřinách.
Automobilka Pagani zatím nevydala žádné oficiální oznámení, ale samolepka na přední části vozu vyfoceného přímo na Nürburgringu mluví za vše. Zpráva se šíří mezi automobilovými nadšenci na celém světě stejně rychle, jako zvuk dvanáctiválce AMG německými lesy v okolí Ringu. 6:30! Pojďme si vysvětlit, co tento čas znamená.
Pagani Zonda Revolucion Zdroj: Pagani Automobili
Legendární okruh v srdci Německa má skoro 23 kilometrů. Opravdu rychlá silniční auta ho zajedou těsně pod osm minut. Supersportovní vozy ho zvládnou za 7:30 až 7:40. Na konci 70. let byly časy formule 1 přesně 7 minut. Niki Lauda tehdy říkal, že cítí, jak mu smrt dýchá na záda. Absolutní rekord drží Stefan Bellof se závodním Porsche 956. V roce 1983 zajel neuvěřitelný čas 6:11. Podle pamětníků byl Bellof jedním z největších talentů všech dob a neměl vůbec žádný pud sebezáchovy. Zahynul o dva roky později při závodech ve Spa-Francorchamps.
Pagani Zonda Revolucion Zdroj: Pagani Automobili
Horacio Pagani učinil první pokus o překonání rekordu se svou Zondou R. Proti předchozímu modelu F měla 90% přepracovaných dílů a úsilí se vyplatilo. Pagani Zonda R najdete v oficiálních tabulkách s fantastickým časem 6:47. Horacio je známý perfekcionista a Zondu R posunul ještě dál. Model Revolucion je to nejlepší “normální” auto staré školy - atmosférický motor, žádné hybridní technologie a žádný pohon všech kol. Dvanáctiválec AMG dává přes 800 koní a pohání pouze zadní kola. Celé auto váží díky masivnímu použití karbonu jen 1070 kg. Pagani si za Zondu Revolucion účtuje 2,2 milion Euro bez DPH. Co myslíte, je to za nejrychlejší okruhové auto adekvátní cena?
Pagani Zonda Revolucion Zdroj: Pagani Automobili