Nový žákovský vůz z Mladé Boleslavi se jmenuje Škoda Atero
Škoda Citijet, Škoda Funstar a nyní Škoda Atero – již potřetí žáci Škoda Auto Středního odborného učiliště strojírenského vyrobili v jediném exempláři svůj vůz snů.
V případě modelu Škoda Citijet se jedná o městský kabriolet na bázi modelu Škoda Citigo. Exteriér je nalakovaný modrobíle, šestnáctipalcová hliníková kola jsou modrá. Na zádi vyniká spojler a dvě koncovky výfuku. Pod kapotou pracuje zážehový motor 1.0 MPI o výkonu 55 kW (75 k). Vnitřní výbava zahrnuje kůží potažený volant, madlo ruční brzdy a hlavici řadicí páky; potahy sedaček a koberečky mají speciální textilní design. Palubní deska je nalakovaná v kombinaci bílé a červené. Soundsystém má výkon 300 wattů, modré LED osvětlení interiéru reaguje na hudbu.
Škoda Citijet Zdroj: Škoda Auto
Škoda Funstar je kompaktní pickup na bázi modelu Fabia. Vůz je lakován v kombinaci metalických odstínů šedá Steel a bílá Moon; prahy, rámeček masky chladiče a zadní spojler jsou zvýrazněné odstínem Reflex-Green. Světlomety a zadní skupinové svítilny s technikou LED, zelené pruhy LED-diod dodávají světlu pro denní svícení svébytný charakter. Také v interiéru jsou některé prvky provedeny v odstínech šedá Steel-Grey a bílá Moon. Na palubě najdeme sportovní volant, soundsystém má výkon 1400 wattů. Škoda Funstar vyjel na osmnáctipalcových kolech z modelu Octavia RS. K pohonu slouží motor 1.2 TSI o výkonu 90 kW, kombinovaný se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Škoda Funstar Zdroj: Škoda Auto
Škoda Atero, třetí a zatím nejsložitější žákovský vůz značky je 4,3 metru dlouhé dvoudveřové kupé. Základem je model Rapid Spaceback – došlo však k masivním zásahům. B-sloupky byly posunuty vzad, C-sloupky jsou silněji skloněné. Střecha se dříve svažuje dolů, spodní hrana oken zase za dveřmi stoupá. Světlomety využívají technologii LED, přední nárazník má velký nasávací otvor, výfuk pochází z modelu Octavia RS. Model Atero je nalakován v metalickém odstínu Black Magic, silného kontrastního efektu je dosažené použitím červených prvků.
Pohonné ústrojí tvoří motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k) a sedmistupňová převodovka DSG. Osmnáctipalcová kola, vypůjčená z modelu Octavia, jsou černě lakovaná a opatřená červenými pruhy. Na přední nápravě najdeme brzdy s děrovanými kotouči s vnitřní ventilací. Sportovní náladu interiéru dodává červené osvětlení, speciální efekty vytváří ambientní LED-osvětlení. Audiozesilovač o výkonu 1800 wattů řídí 14 reproduktorů.
Škoda Atero Zdroj: Škoda Auto
Práce na voze Škoda Atero zabrala více než půl roku. Šestadvacetičlenný tým žáků Auto Škoda Středního odborného učiliště v Mladé Boleslavi – čtyři mladé dámy a 22 mladých mužů – společně vyvinuli koncept a jeho realizaci za podpory svých učitelů odborného výcviku a zástupců oddělení technického vývoje, designu a výroby.