Nový Super Duty má obří nádrž. Tipnete si, kolik pojme paliva?
Utáhne skoro 15 tun a nejmenší nabízený motor má objem 6,2 litru. Ford Super Duty je opravdový obr a zejména v USA je nesmírně populární. Nová generace přichází také s extra velkou nádrží.
Čtvrtá generace Fordu Super Duty pro rok 2017 se poprvé představila minulý rok a mezi pracovními pickupy se řadí na absolutní vrchol. Působivá masa oceli, hliníku a chromu se i v době silných ekologických tlaků dodává výhradně s osmiválci a desetiválci. Na výběr je "základní" benzínový osmiválec o objemu 6,2 litru, výkonu 385 koní a točivém momentu 549 Nm, větší desetiválec o objemu 6,8 litru se 362 koňmi a 620 Nm, případně naftový osmiválec 6,7 litru o výkonu 440 koní a s točivým momentem 1166 Nm.
Díky této síle může vrcholná konfigurace táhnout až 14,7 tuny. Nová generace díky využití hliníku shodila 159 kilogramů váhy, s ohledem na celkové rozměry a tvrdé pracovní nasazení to ale zas tak velký rozdíl nepředstavuje. Zajímavostí řady F je také zvětšená palivová nádrž, která vyrostla z předchozích 37,5 galonu na 48 galonů. V našich jednotkách to představuje 181,7 litru - zdaleka nejvíc v dané kategorii. I takové monstrum jako Mercedes-Benz G500 4x4², které žere při klidné jízdě stovkou po dálnici skoro 25 litrů na 100 kilometrů, má nádrž pouze o objemu 96 litrů.
V našich končinách jsou auta jako Ford Super Duty vzácná jako Ferrari, jsou ale také podobně působivá, i když jiným způsobem. Doufáme, že se s novou generací někdy setkáme osobně...