Nové BMW M4 GT4 je ostré jako břitva
Extra výkonná, odlehčená a zcela bez kompromisů. Jestli jsou pro vás i ty nejrychlejší verze BMW M4 příliš pomalé a neohrabané, s novým modelem BMW M4 GT4 snad konečně budete spokojení.
Zájemci o rychlejší verzi už tak rychlého BMW M4 mají vždy z čeho vybírat a průběžně přicházejí stále nové varianty. BMW M4 GTS s výkonem 500 koní se před dvěma lety stalo nejrychlejším produkčním BMW historie. O stupínek níže se pak postavilo limitované BMW M4 CS o síle 460 koní, které zvládá stovku za 3,9 sekundy. A zajímavou edicí bylo i BMW M4 DTM Champion Edition, které se přiblížilo právě modelu GTS. Všechna tahle auta však mají nového krále v podobě BMW M4 GT4.
Pro velké kluky
Novinka se představila u příležitosti letošního vytrvalostního závodu na 24 hodin na okruhu Nürburgring. Vůz je určený na závodní okruhy a přihlásit se s ním můžete do libovolného mistrovství v této kategorii. Samozřejmě pokud máte dost odvahy, schopností a 169 tisíc eur bez daně na nákup vozu, tedy asi 4,5 milionu korun. O dalších nákladech na provozování takového soutěžního auta ani nemluvě.
Základem je osvědčený motor z BMW M4, tedy třílitrový šestiválec se dvěma turby o výkonu 425 koní. Poháněna jsou zadní kola skrze ostře naladěnou sedmistupňovou převodovku. Vůz má odlehčený výfukový systém, velkou palivovou nádrž o kapacitě 125 litrů, tuhý závodní podvozek a samozřejmě i větší brzdy. Prakticky všude je pro úsporu hmotnosti použit karbon – ve dveřích, na kapotě, ve střeše i na všech spolierech. Výkon vozu lze navíc upravovat nahoru i dolů v závislosti na omezeních dané soutěže.