Nové BMW 5 oficiálně! Velká galerie, všechny motory
Nová "pětka" je tady a vypadá k světu, i když její tvary nejsou nijak zvlášť dramatické. Majitelé předchozí generace BMW M5 možná trochu zapláčou, teď jim totiž ujede i "obyčejná" verze M550i.
Má úplně nové a silnější motory, je o 100 kilogramů lehčí než předchůdce a nabízí ovládání gesty, parkování na dálku, chytrý klíček i další vychytávky z větší a dražší řady 7. Seznamte se s novým BMW řady 5. Pokud máte stejně jako my rádi benzín, už základní verze 530i (namísto dosavadní 528i) vám udělá radost. Dvoulitrový turbomotor má 252 koní a točivý moment 350 Nm, což stačí ke zrychlení na 100 km/h kolem šesti sekund. U nafťáků je základem model 520d s výkonem 190 koní a velmi slušnou maximálkou 237 km/h.
Model 535i nyní nahrazuje 540i, kde najdete posílený třílitrový šestiválec s turbem. Místo 306 má celých 340 koní, 450 Nm a 100 km/h zdolá za 4,8 sekundy. Osmiválcové M550i xDrive pak ve sprintu na stovku dokonce pokoří vrcholnou M5 předchozí generace - trvá jen rovné 4 sekundy. Osmiválec 4,4 litru se dvěma turby má 462 koní a 650 Nm, bohužel už však tuto verzi koupíte pouze jako čtyřkolku. Fandíte-li rychlým dieselům, můžete dostat třílitrový šestiválec z modelu 730d, který má 265 koní a 620 Nm.
Celkově nová generace opět o něco povyrostla. Je o 29 milimetrů delší (rozvor je delší o 7 milimetrů), o 6 milimetrů širší a o 2 milimetry vyšší. A přestože má také tužší karoserii, je zároveň lehčí až o 100 kilogramů v závislosti na zvolené verzi. Více prostoru si užijí cestující hlavně na zadních sedadlech, kde je víc místa pro nohy a hlavu. Lepší je i odhlučnění díky akustické vrstvě v čelním skle a tlumicí vrstvě ve střeše. Kufr se zvětšil na 530 litrů.
V nabídce se objeví také plug-in hybrid, konkrétně verze 530e iPerformance. Dvoulitrový benzínový čtyřválec pracuje s elektromotorem a společně zvládnou akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,2 sekudy. Udávaná spotřeba paliva v kombinovaném provozu je přitom pouhé dva litry benzinu na 100 kilometrů, dojezd na elektrřinu je 45 kilometrů. Ještě zajímavější však bude M5 plánovaná na příští rok. Ta nabídne přes 600 koní a vůbec poprvé i možnost pohonu všech kol.