Nová Octavia už jen s filtrem pevných částic. I ta benzínová
Až doposud byly filtry pevných částic doménou – a v případě ojetin také postrachem – dieselových aut. Už od příštího roku je ale kvůli emisím najdete také v benzínových motorech. A to nejen v celém koncernu Volkswagen.
Filtr pevných částic má v autě každý dieselový agregát, který splňuje normu euro 5 platnou od září roku 2009. Pokud se vás to týká, jistě víte, že právě tyto filtry nemají úplně dobrou pověst. Jsou poruchové, jejich životnost je značně omezená a výměna velmi drahá. Na jednu stranu se není co divit. Filtry zachytávají nebezpečné pevné částice, především pak sírany, dusičnany a kovy, které by se jinak dostaly do ovzduší.
Součástí filtrů je takzvaná regenerace, která má zamezit jejich ucpání. Jenomže pro to, aby fungovala správně, je potřeba dodržet určitý styl a podmínky jízdy. Ačkoliv se regulace spouští jednou za 600 až 1500 kilometrů, někteří řidiči ji nechtějí nebo nemohou absolvovat.
Filtry kvůli přímému vstřikování
I když se o tom doposud moc nemluvilo, i benzinové agregáty do ovzduší vypouštějí řadu nebezpečných pevných částic. Děje se tak kvůli přímému vstřikování paliva, které sice pomáhá přesnějšímu dávkování paliva, ale právě kvůli němu může docházet k nedokonalému spalování paliva ve válcích. Následně pak vzniká něco, co se dá označit jako saze a s čím by si filtry měly poradit.
A není to jen koncern Volkswagen, který se zavedením této novinky nehodlá otálet. Stejné kroky v nejbližší době provedou i ostatní automobilky. Už letos s tím prý začne BMW, Mercedes-Benz a o tomto kroku mluví také skupina PSA.