Nová Octavia dorazí do tří let. Údajně nabídne luxus a 300 koní
Ačkoliv je modernizovaná Octavia v současnosti na trhu horkou novinkou, automobilka už má plné ruce práce s přípravou jejího následovníka. Ten už by se měl definitivně zbavit nálepky laciného auta.
Podle všeho chystaná Octavia ponese řadu designových znaků Jozefa Kabaně, který před několika měsíci ze škodovky odešel k BMW. Ačkoliv v automobilce již nepůsobí, nové modely se připravují tak dlouho dopředu, že to byl právě on, kdo chystané nové generaci vdechl hlavní designový směr. Jestli se dočkáme tolik diskutovaných dělených světel, nevíme. Zákulisní informace ale mluví o tom, že nejspíš ne. V současné době po silnicích jezdí facelift, který bylo potřeba lehce oživit. O to se postarala právě nová světla. S novou generací by už však měla přijít malá revoluce, ne evoluce.
Škodovka například na současném konceptu Vision E ukazuje, jakým směrem se chce ubírat. Je tedy dost možné, že nová Octavia dostane několik designových prvků právě z něj. Je dost pravděpodobné, že půjde právě o elegantní světlomety. Dostupné informace hovoří také o tom, že ve srovnání s aktuální generací by ta nová měla nabídnout ještě více místa v interiéru i zavazadlovém prostoru. S největší pravděpodobností také naroste šířka, délka i rozvor náprav.
Luxusnější výbavy a hodnotné materiály
Německý Auto Bild, který se k zákulisním informacím dostal, pak tvrdí, že nová Octavia chce zaparkovat mezi luxusnějšími vozy a zbavit se tak zařazení mezi levná auta. Měla by proto nabídnout luxusnější materiály, lepší zpracování interiéru a bohatší výbavu. Za příplatek nejspíš nabídne nějakou verzi autonomního řízení, digitální přístrojový štít či adaptivní LED světla.
V roce 2020, kdy bychom se měli novinky dočkat, Octavia nabídne plug-in hybridní i obyčejnou hybridní verzi. O použitých motorech můžeme jen spekulovat, ale můžeme hovořit o použití přeplňovaného agregátu o objemu 1,5 litru, který bude naladěný na několik výkonnostních variant. Samozřejmostí budou minimálně dva dieselové agregáty a mluví se i o Octavii RS, která by měla nabídnout minimálně 300 koní.