18. listopadu 2015 00:09
redakce Prima Cool

Nic pro sraby. Lamborghini Huracan se zadním pohonem je tu

Bude lehčí, levnější ...a také slabší a pomalejší. Lamborghini nestaví auta s pohonem zadních kol často. Když už k tomu teď dojde, rozhodli se inženýři místo absolutních časů dát důraz na požitek z řízení.

Celým jménem mu říkejte Lamborghini Huracan LP580-2 Coupe a podle jeho tvůrců je to "opravdové auto pro opravdové řidiče". Důležitá je zejména ta nenápadná dvojka na místě, kde obvykle bývá čtyřka. Model aktuálně představený na Los Angeles Motor Show po dlouhých šesti letech navazuje na speciální edici Lamborghini Gallardo, která se v roce 2009 vzepřela tradici čtyřkolek. Alespoň se teď ukáže, kdo z příznivců Lamborghini dává této značce přednost pro její charakter, a kdo spíš pro bezpečnou ovladatelnost jejích aut.

Huracan bez předního diferenciálu bude o 34 kilogramů lehčí, ale také o 30 koní slabší. To bude v kombinaci s chybějící čtyřkolkou a jejími elektronickými pomocníky znamenat o něco horší absolutní časy, ryzí zážitek z jízdy by to však měl hravě vyrovnat. Ostatně desetiválec i tak nabídne výkon 580 koní a zrychlení na 100 km/h za 3,4 sekundy, což většinu řidičů jistě zaměstná víc než dostatečně.

Škoda jen chybějící manuální převodovky, která by takový zážitek ještě umocnila. Model bude po malé dietě vážit 1389 kilogramů, což je jen malý rozdíl, rozložení hmotnosti však bude 40:60 ve prospěch zadní poloviny vozu. Tlumiče budou tužší, stabilizační systém dostane novou osobnost a přepracována je také kinematika zadní nápravy. Drobné rozdíly jsou i ve vzhledu, týkají se především předního nárazníku, zadního difuzoru a spoileru.

redakce Prima Cool

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný