Nejrychlejší předokolka. Malá Honda má hodně přes tisíc koní!
Dlouho se říkalo, že maximum pro auto s pohonem předních kol je 200 koní. Pak se ukázalo, že zvládne i 250 nebo dokonce 300 koní. Jenže opravdový vrchol je ještě někde úplně jinde.
Obyčejně platí, že hodně silné auto potřebuje buď pohon zadních, nebo rovnou všech čtyř kol. Když totiž musí přední kola zatáčet a ještě k tomu přenášet sílu motoru na asfalt, bývá toho na ně příliš. Auta jako Focus RS minulé generace, současný Seat Leon Cupra nebo Honda Civic Type R sice dokazují, že s pomocí chytrých diferenciálů a další elektroniky se dá efektivně přenést i kolem 300 koní, to už se však zdá být opravdové maximum.
Nejrychlejší předokolka světa je však extrémní výjimkou, která potvrzuje pravidlo. Stařičká Honda Civic od Speed Factory Racing má sice jen dvoulitrový čtyřválec, díky obřímu turbu a nastavení všech závodních komponent až na hranu destrukce však dosahuje výkonu 1850 koní. Ano, skoro dva tisíce koní na předních kolech!
Ve výsledku tak malý Civic dosáhl rekordu pro nejrychlejší předokolku, když sprint na čtvrt míle zvládl za 7,6 sekundy, přičemž cílem uháněl rychlostí přes 320 km/h. To je ohromující čas, kterého dosahují jen ty opravdu nejrychlejší stroje planety, o malém hatchbacku s pohonem přední nápravy ani nemluvě.