Nejlepší BMW? Unikát má 500 koní a pořádný kufr
Je vaším snem BMW M5 generace E39, ale chtěli byste ho v praktické verzi kombi? Máte smůlu, automobilka vyrobila pouze jediný kus, který zůstává v jejím depozitu. Jedna možnost tu ale přeci jen je.
Pokud máte zálusk na klasické BMW ve verzi Touring, které je stylové a navíc pekelně rychlé, máte dvě možnosti. Buď se spokojíte s verzí 540i, anebo si ho můžete postavit. Právě to udělal i Brandon Miller.
Původně se jednalo o BMW 528i Touring z roku 1999 s automatickou převodovkou Tiptronic. Typický řadový šestiválec v autě ale není. Originální BMW M5 má v této generaci motor V8 a stejný motor má i toto BMW. To je ale jediná podobnost, kterou najdeme. Motor totiž není z BMW, nepochází ani z Německa a dokonce ani z Evropy. Brandon do auta zastavěl americký závodní motor LSx 427 od GM s objemem sedmi litrů. Ten se používá při závodech a poměrně bez problémů zvládne dokonce až 2 500 koní. V tomto případě však jde "jen" o 507 koní a 678 Nm. Originál M5 se přitom může pochlubit hodnotami o 107 koní a 178 Nm nižšími.
Také původní pětistupňová automatická převodovka uvolnila místo nové, manuální šestistupňové skříni Tremec T56 Magnum. O přenos výkonu na silnici se starají kola zadní nápravy. A díky velkému točivému momentu s tím mají hodně práce. Proto jim s tím pomáhá nový, na míru vyrobený diferenciál s omezenou svorností. O lepší ovladatelnost pak pečuje zcela nový podvozek a o brzdy se postaralo Brembo.
Auto se decentně proměnilo i zvenku, jde ale hlavně o detaily. Přesto vypadá tenhle kombík zvenku docela použitým dojmem. I to ale dotváří onen fakt nenápadného sleeperu. Interiér je hotový tak na půl, přední sedadla pocházejí z BMW M5 a jsou béžová, ta zadní jsou původní, černá. Nový kupec prý k autu ta zadní z M5 dostane také. Pokud vás tohle auto zaujalo, můžete ho mít doma v garáži. Brandon se totiž po dlouhých letech úprav a ladění rozhodl svůj poklad prodat. Nabízí ho v aukci, která končí už ve čtvrtek. V tuto chvíli je cena 25 tisíc dolarů, tedy 600 tisíc korun, ale podle majitele jen komponenty k úpravě byly o 10 tisíc dolarů dražší. Tak co, jdete do toho?