Nejhorší řidiči podle počtu nehod jsou z Ústí a Prahy
Pojišťovny si daly práci a zanalyzovaly všechny dopravní nehody, u nichž platily škodu z povinného ručení. Vznikla z toho mapa, která názorně ukazuje, kde řidiči bourají nejvíce.
Nejhůře dopadla dle očekávání Praha. Řidiči, kteří mají auto registrované právě zde, bourají nejčastěji. Hned v závěsu jsou řidiči z Ústí nad Labem, z Brna a Ostravy. To ukazuje statistika České kanceláře pojistitelů (ČKP), která je ovšem zcela logická. Všechno jsou to velká města s hustou dopravou a přes Ústí nad Labem i Brno navíc jezdí velké množství cizinců, protože obě města leží blízko hranic. Řečí čísel to znamená, že v Praze se událo 450 škod a právě v Ústí 420 škod.
Průměrný počet škod na deset tisíc registrovaných vozidel
ČKP zpracovala data podle dvou ukazatelů. Prvním je počet škod na deset tisíc registrovaných vozidel a druhým počet podle průměrné výše škod. Pokud k tomu přihlédneme, je vlastně 450 škod z Prahy celkem v pohodě, když v 10x menším Ústí se bouralo jen o trochu méně. :)
Hned za Ostravou na pátém místě skončil Jablonec nad Nisou, kde se odehrálo 401 škod, následuje Děčín s rovnými 400 škodami. Na opačném konci žebříčku pak stojí Pelhřimov, kde pojišťovny řešily 213 škod, Jindřichův Hradec s 223 škodami a Žďár nad Sázavou s 224 škodami.
Součet průměrných škod
ČKP eviduje i mapu, která zobrazuje výši způsobené škody. Ačkoliv se nejvíce bourá v Praze, jde většinou o městské ťukance, které pojišťovnu tolik nestojí. Nejdražší nehody se stávají v okolí Litoměřic, kde jsou krásné okresní silnice. Nejvyšší průměrnou škodu zde pojišťovny vyčíslily na 76 256 Kč. Druhý je Mělník, kde se částka vyšplhala na 70 908 Kč, a třetí je Trutnov s 67 238 Kč. Nejnižší průměrné ceny pojišťovny evidují v okrese Svitavy, kde jde o částku 32 542 Kč, v okrese Tábor, kde jde o 33 133 Kč a v okrese Prostějov, kde pojišťovnu průměrná nehoda stojí 33 808 Kč.
Průměrný věk bourajících řidičů
Podle statistik, které si pojišťovny nechaly zpracovat, jsou nejrizikovější skupinou řidiči ve věku 20 až 35 let. A ačkoliv o ženách – řidičkách se nemluví zrovna v superlativech, dámy zapříčiní pouze zhruba čtvrtinu všech nehod.