Nejdražší garáže světa: Ralph Lauren
Ikona módního světa a přitom fanoušek dokonalého designu, který viděl jak v nábytku, skle, oblečení, tak i v automobilech. Jeho garáž se šedesáti kusy patří k ozdobám světového sběratelství.
Ralph Lauren na to měl. Jeho módní impérium vydělávalo velké peníze, a tak si mohl tento módní bůh dovolit investovat do nejdražších věcí světa. Koupil si domy za cenu, za kterou byste si mohli koupit celou Pařížskou ulici v Praze a ještě by vám stačily drobné na pár parkovacích míst v Intercontinentalu. Nábytek do nich si nepořizoval v IKEA, ale kupoval originální kusy z francouzských a italských zámků, designové kousky přímo od nejznámějších výrobců…
A pak nejlepší auta světa. Třeba Bugatti 57 S(C) Atlantic z roku 1938, které dlouhou dobu vedlo žebříček nejdražších aut světa. Ralph Lauren je sbíral. Nejezdil v nich. Nebyla to auta na okoukávání jinými. Jeho garáž má černý koberec a bílé stupínky. Většina aut je v červené barvě. Vozy byly brány jako umění – umění pohybu, síly, designu.
Mezi 60 unikáty
A co tedy najdeme mezi unikáty, které patřily Ralphu Laurenovi kromě již zmíněného Bugatti? Třeba Ferrari 250 Testa Rossa (1958), který se také jednu dobu opíral o trůn nejdražšího vozu světa. Nebo Ferrari 250 GTO (1962). Jeho vůz s výrobním číslem 21 (z 36) řídil například Roger Penske. Koho překvapí, že i GTO drželo jeden čas titul nejdražšího auta světa?
Tak dál Ferrari 250 LM, Jaguar XK120 Roadster, Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, Ferrari 250 GT Berlinetta SWB, Bentley Blower, Alfa Romeo 8C Mille Miglia, Bugatti 59 Grand Prix…